اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت می‌گیرد

اجرای جشنواره‌‌ها و تئاترهای آیینی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اجرای جشنواره نوروزی تئاترهای خیابانی و آیینی و سنتی از جمله برنامه‌های ویژه ایام نوروز است که برگزار می‌شود.

اجرای جشنواره‌‌ها و تئاترهای آیینی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی در جلسه کارگروه ستاد فرهنگی تسهیلات نوروزی اظهار داشت: از گروه‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری که برنامه‌های فاخری را برای تعطیلات عید نوروز تهیه کرده باشند حمایت شده و تسهیلات ویژه‌ای برای هنرنمایی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا از این طریق حال و هوای شهر شیراز در این ایام به سمت معرفی فرهنگ و ادب و هنر این استان قرار گیرد.

وی افزود: تالارها و مجموعه‌ها و سالن‌هایی که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است، با تسهیلات و امکانات ویژه‌تر برای اجرای برنامه‌های این ایام در نظر گرفته شده‌اند و گروه‌های هنری می‌توانند با هماهنگی قبلی و صدور مجوزهای لازم به اجرای برنامه بپردازند.

این مسئول ادامه داد: معاونت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با رویکردی در همین راستا پذیرای هنرمندان این استان هستند تا با حمایت مستمر گروه‌های نمایش، موسیقی، سرگرمی، مسابقه، جنگ‌های شاد و نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی، بتوانند برای مسافران و شهروندان در ایام نوروز برنامه‌هایی را در شأن این استان و شهر شیراز، بر روی صحنه برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از در اختیار گذاشتن محوطه‌های ورودی و بیرونی مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سطح شیراز و استان فارس برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله کتاب و محصولات هنری خبر داد و گفت: این فضاها می‌تواند برای ارائه شاخص‌های فرهنگی و ادبی و هنری فارس و شیراز مکانی مناسب باشد و حتی می‌توان در آن‌ها بازارچه‌هایی را به منظور نمایش و عرضه تولیدات این استان فراهم کرد.

وی همچنین بوستان‌های سطح شهر را محلی مردمی در راستای اجرای برنامه‌های ویژه نوروز دانست و گفت: با همکاری شهرداری شیراز و سایر ارگان‌ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی می‌توان فعالیت‌هایی را در نوروز امسال شاهد باشیم و تولیدات هنرمندان را به همراه آثار ادبا و فرهنگیان این دیار به میان مردم شهر و مسافران نوروزی ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز می‌توان به اجرای «یک عکس و یک خاطره» در محل مقدس حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، حافظیه، سعدی و مکان‌های فرهنگی مذهبی دیگر اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان‌هایی نفیس و تک عنوانی از جمله، حافظ، بوستان و گلستان سعدی، مولوی، خیام و از این قبیل با 50 درصد تخفیف خبر داد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: مسابقه عکاسی با تلفن همراه؛ اجرای جنگ‌های شاد نوروزی در سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز، جنگ شادی در بوستان آزادی؛ اجرای جشنواره نوروزی تئاترهای خیابانی و آیینی و سنتی از جمله برنامه‌های ویژه این ایام است که در این جشنواره آیین‌ها و سنت‌های نمایشی ویژه فارس و سرزمین ایران اسلامیمان نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول