اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تنوع بیش از 50 نوع غذای سنتی و محلی

اولین جشنواره غذاهای سنتی در نوش‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون شهید ربانی‌زاده نوش‌آباد از برگزاری اولین جشنواره غذاهای سنتی و محلی نوش‌آباد در این کانون خبر داد.

اولین جشنواره غذاهای سنتی در نوش‌آباد برگزار شد

منیره باخدا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوش آباد، قابلیت‌های هنری و سنتی فراوانی دارد و اجرای این جشنواره‌ها موجب شناخته شدن این قابلیت‌ها و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان و بانوان می‌شود.

وی، اجرای این قبیل برنامه‌ها را موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی در بانوان عنوان کرد و افزود: توسعه بازار کارآفرینی در چنین برنامه‌ها برای معرفی مشاغل خانگی مؤثر و مفید است.

به گفته وی، در اولین جشنواره غذاهای سنتی و محلی نوش‌آباد، بیش از 50 شرکت کننده، 50 نمونه غذای سنتی را ارائه کردند که در سه بخش آشپزی، دسر غذا و تزئین سفره داوری صورت گرفت.

مدیر کانون شهید ربانی‌زاده نوش‌آباد خاطرنشان کرد: در بخش آشپزی، زینب زواری با غذای کوفته نخودچی، مرضیه دربریگی با غذای شامی و فاطمه موحدیان با غذای کتلت به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

باخدا، برندگان بخش‌های دسر و تزئین سفره را به ترتیب، زهرا پهلوانیان و المیرا خوشیاری اعلام کرد و متذکر شد: برندگان در مسابقه آشپزی کانون‌های فرهنگی و تربیتی شهرستان آران و بیدگل شرکت می‌کنند.

وی همچنین هدف از اجرای این جشنواره را احیای سنت‌های قدیمی در زندگی امروزه و معرفی هنر زن ایرانی به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد کرد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول