اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

رویکرد اسطوره‌ای مردم را از امام زمان(عج) دور می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: رویکرد اسطوره‌ای و غیر واقع‌بینانه نسبت به معرفی امام زمان(ع)، مردم را از ایشان دور می‌کند.

رویکرد اسطوره‌ای مردم را از امام زمان(عج) دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی، ظهر امروز در همایش ستادهای مردمی جشن نیمه شعبان که در محل دفتر امام جمعه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای قرب و نزدیکی به امام عصر(عج) استفاده کنیم و نیمه شعبان این فرصت را به عاشقان آن حضرت می‌دهد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برای برقراری ارتباط با امام عصر(عج) می‌توان از راه‌های مختلفی استفاده کرد، اما بهترین راهکار، حرکت به سمت شناخت امام زمان است.

علم‌الهدی یادآور شد: دو نگاه می‌توان نسبت به امام زمان داشت، برخی نگاه اسطوره‌ای و غیر‌واقع‌بینانه دارند، که در واقع این رویکرد، مردم را از آن حضرت دور می‌کند و سبب گسترش خرافات می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر، خواهان یک نگاه دقیق نسبت به قطب عالم امکان است، زیرا امام زمان(ع) در بین ما حضور دارند و تمام اعمال و رفتار ما را شاهد هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به رواج برخی حرکات خرافی در جامعه بیان کرد: برخی خود را متولی امام زمان(ع) معرفی می‌کنند و یکسری برنامه‌های اسطوره‌ای و خنثی‌کننده را درباره ایشان انجام می‌دهند، و در واقع باید عنوان کرد که اینها از سرسخت‌ترین دشمنان امام عصر هستند.

علم‌الهدی ابراز کرد: ایشان به ما نیازی ندارند، بلکه این بشریت است که نیازمند منجی عالم است و باید تلاش کنیم تا اذهان همه مردم را متوجه امام زمان کنیم، زیرا حتی در برخی از جوامع اسلامی نیز شاهد آن هستیم که میزان توجه به ایشان اندک است.

وی تصریح کرد: ستادهای مردمی که در ایام شعبانیه فعال هستند، باید عشق و ارادت مردم را نسبت به ائمه‌اطهار(ع) تحریک کنند، زیرا در متن بسیاری از روایات اسلامی نیز قید شده که تمام محبت مردم را باید به سوی امام و پیامبران جلب کرد.

امام جمعه مشهد افزود: نیمه شعبان بهترین فرصتی است که در اختیار عاشقان و ولایت‌مداران قرار گرفته تا با همه توان و امکانات خود، به خاندان اهل بیت خدمت کنند.

علم‌الهدی تاکید کرد: تمام هدف خدمتگزاران اهل بیت باید این باشد که در نیمه شعبان، تبسمی بر لبان امام عصر بنشانند و اگر این امر محقق شود، دنیا و آخرت انسان تضمین می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول