اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام می‌شود

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: فرماندار ساوجبلاغ از احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در ساوجبلاغ

علی حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به نام حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی مزین و تاکید فرموده‌اند که همه توان کشور باید برای تحقق این مهم به میدان آورده شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر معظم‌ له بارها بر ضرورت توسعه کشاورزی و خودکفایی کشور در تامین نیازهای غذایی اصلی تاکید فرموده و رهنمودهای ارزشمندی در این حوزه به مردم و مسئولان ارائه کرده‌اند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در ساوجبلاغ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای تحقق این رهنمودها و رفع دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب چه اقداماتی در این شهرستان اجرا می‌شود؟ گفت: دولت در روزهای پایانی سال گذشته کمیته‌ای را برای توسعه کشاورزی تشکیل داد.

* افزایش تسهیلات کشاورزان ساوجبلاغی

حدادی افزود: در این کمیته که با حضور و ریاست شخص رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، طرح‌هایی را برای توسعه کشاورزی کشور به همراه تسهیلات ویژه تدوین و تصویب کرده‌اند که اجرای آنها به طور قطع رونق اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تسهیلاتی از سوی دولت به بخش کشاورزی ارائه شده که به طبع آن کشاورزان فعال در شهرستان ساوجبلاغ نیز از این امکانات ویژه برخوردار شده و یا در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.

* احداث گلخانه‌ای به وسعت 200 هکتار در ساوجبلاغ

فرماندار ساوجبلاغ گفت: یکی از این تسهیلات که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود، احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای به وسعت 200 هکتار در ساوجبلاغ است.

حدادی ادامه داد: تمام هزینه‌های مربوط به احداث این گلخانه بزرگ که حدود 8 میلیارد تومان برآورد می‌شود از طریق اعتبارات تملک دارایی تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: در این طرح بیش از 250 قطعه زمین به وسعت هر کدام 5 هزار متر مربع به صورت یک مجتمع واحد گلخانه‌ای احداث و در اختیار کشاورزان برای انجام فعالیت‌های کشاورزی گلخانه‌ای قرار خواهد گرفت.

حدادی اذعان داشت: جانمایی برای احداث این پروژه بزرگ در یکی از روستاهای ساوجبلاغ انجام و به زودی کار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

این مسئول در پایان متذکر شد: در توزیع این زمین‌ها، کشاورزان فاقد زمین که دارای طرح‌های مناسب بوده و همچنین فارغ‌التحصیلان کشاورزی در اولویت قرار خواهند داشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول