اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

توزیع 6 هزار سی‌دی فرهنگی در ایام شعبانیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 6 هزار حلقه سی‌دی فرهنگی به مناسبت ایام شعبانیه در استان کرمان توزیع می‌شود.

توزیع 6 هزار سی‌دی فرهنگی در ایام شعبانیه

احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر (ع) شبیه‌ترین شخصیت به پیامبر اکرم (ص)‌ است.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) می‌فرماید "هر زمان که دلمان برای حضرت رسول اکرم (ص) تنگ می‌شد به سیمای علی‌اکبر (ع) نگاه می‌کردیم".

سعیدی با اشاره به اینکه جامعه جوان ما باید به الگوهایی تمسک کنند که تضمین‌کننده رستگاری و سعادت آنها باشد، عنوان کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین شخصیت و الگو برای جوانان است.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) در عرصه ولایتمداری و تبعیت از آرمان‌های الهی بهترین نقش‌آفرینی را در روزگار خود به ویژه در حماسه عاشورا ایفا کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از سیره حضرت علی‌اکبر (ع) به عنوان شخصیتی دینی و وابسته به خاندان رسالت و امامت در مسیر زندگی و اهداف عالی انسانی و الهی ضروری است.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت: مسائل دینی یکی از ضرورت‌های سالم ماندن و بقای دنیای امروز است که با توجه به شبهات موجود با تمسک به راه و آرمان‌های اولیای الهی از جمله حضرت علی‌اکبر (ع) می‌توان به این امر مهم دست یافت.

سعیدی با اشاره به برنامه‌های ایام شعبانیه در استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محور جشن‌های شعبانیه هستند.

وی افزود: حدود 750 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمان فعالیت می‌کند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آیین 14 جشن ویژه ایام شعبانیه در این مرکز استان به صورت جدی حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: این اداره کل از برگزاری جشن‌های شعبانیه در 14 شهرستان نیز حمایت می‌کند که این حمایت‌ها شامل کمک‌های مالی، تأمین سخنران و هنرمند است.

سعیدی از توزیع 6 هزار حلقه سی‌دی فرهنگی برای استفاده در جشن‌های شعبانیه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد و بیان داشت: 3 هزار حلقه سی‌دی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و 3 هزار حلقه دیگر نیز توسط روابط عمومی این اداره کل توزیع می‌شود.

وی ابراز داشت: جشنواره جوانان مسجدی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سپاه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول