اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد:

باغ وحش شرایط نگه‌داری نداشت، توله‌ها را به خانه بردم

خبرگزاری فارس: مسئول فنی باغ ‌وحش وکیل آباد مشهد گفت: باغ وحش وکیل‌آباد شرایط نگه‌داری ویژه در موارد خاص از حیوانات را ندارد اما من در منزل شخصی خودم این امکانات را فراهم کرده‌ام.

باغ وحش شرایط نگه‌داری نداشت، توله‌ها را به خانه بردم

محسن طیرانی مسئول فنی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار محیط زیست فارس در مشهد، اظهار کرد: معمولاً از بچه‌های تازه به دنیا آمده حیوانات باغ وحش هنگامی که در شرایط مناسبی در بدو تولد قرار ندارند و یا مادر آنها در حالت شیردهی و یا نگه‌داری خوبی از آنها نیست در منزل شخصی خود از آنها نگه‌داری می‌کنم.

وی با بیان اینکه هنگامی که بچه‌ها بزرگ‌تر شدند آنها را به باغ وحش برمی‌گردانم، افزود: توله شیرها 1.5 ماه پیش متولد شده‌اند و مادر آنها قادر به شیردهی نبود به همین دلیل آنها را به منزل مسکونی خود منتقل و نگه‌داری می‌کردم تا بزرگ‌تر شوند.

طیرانی با بیان اینکه مادر توله خرس‌ها هم نمی‌توانست با فرزندان خود کنار بیاید، ادامه داد: به همین دلیل آنها را نیز که 4 ماه است به دنیا آمده‌اند در بدو تولد به منزل شخصی خود در خیابان هنرستان منتقل کردم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرایط منزل مسکونی شما برای نگه‌داری از حیوانات تازه متولد شده بهتر از شرایط باغ وحش وکیل‌آباد است، افزود: در باغ وحش وکیل‌آباد امکانات و شرایط نگه‌داری مناسب برای این توله‌ها به دلیل مشکلاتی که داشتند وجود ندارد زیرا آنها نیازمند مراقبت شبانه‌روزی بودند.

وی در پاسخ به این سئوال که با این وجود باغ وحش وکیل‌آباد از استانداردهای لازم برای نگه‌داری ویژه حیوانات برخوردار نیست، بیان داشت: باغ وحش وکیل‌آباد شرایط نگه‌داری ویژه در موارد خاص از حیوانات را ندارد، اما من در منزل شخصی خودم این امکانات را فراهم کرده‌ام.

طیرانی در پاسخ به این سئوال که تاکنون چند بار دیگر دست به چنین اقدامی زده‌اید، افزود: پنج سال پیش که یکی از گونه‌های ببر و شیر (تایگون) ما با همین مشکل مواجه شد من آنها را به منزل مسکونی منتقل و تحت نظر 24 ساعته قرار دادم.

وی در پاسخ به این سئوال که شیرها از کدام گونه‌ها بودند، افزود: شیرها اصلاح نژاد شده آفریقایی هندی و خرس‌ها نیز از نوع قهوه‌ای و بومی هستند.

طیرانی در پاسخ به این سئوال که آیا سابقه چنین کاری در باغ وحش‌های ایران و یا دنیا وجود دارد، گفت: خیر، اما همه ما مسئول سالم ماندن گونه‌های حیات‌وحش چه در قفس و چه بیرون از قفس هستیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول