اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی:

توله شیرهای پیدا شده در مشهد مربوط به باغ‌ وحش است/ توله شیرها در منزل نگه‌داری می‌شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه توله شیرهای پیدا شده مربوط به باغ‌ وحش مشهد است، گفت: مسئول باغ ‌وحش باید در مورد نگه‌داری توله‌ها در منزل پاسخ‌گو باشد.

توله شیرهای پیدا شده در مشهد مربوط به باغ‌ وحش است/ توله شیرها در منزل نگه‌داری می‌شدند

سیدحسین آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست فارس در مشهد درباره ماجرای متواری شدن 6 توله شیر و خرس در خیابان‌های مشهد، اظهار کرد: هیچ دلیلی را برای نگه‌داری از حیوانات در منزل مسکونی شخصی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی را تایید نمی‌کنم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشی مبنی بر تولد چهار توله شیر در 1.5 ماه گذشته در باغ وحش وکیل‌آباد به شما داده شده یا خیر تاکید کرد: اگر چنین تولدی از هر گونه‌ای صورت گرفته باشد باید تاکنون به ما اطلاع داده می‌شد که این اتفاق نه تنها در 1.5 ماه پیش بلکه در ماه‌های قبل از آن نیز صورت نگرفته است.

آقامیری با بیان اینکه ظاهراً  طبق مستنداتی که توسط مسئولان باغ‌وحش امروز و بعد از حادث شدن این اتفاق به ما ارائه شده این توله‌ها در باغ‌ وحش وکیل‌آباد به دنیا آمدند، ادامه داد: با این وجود طبق تعهداتی که مسئولان باغ ‌وحش وکیل‌آباد با محیط زیست دارند باید تولد توله‌ها را در همان روزهای اولیه گزارش می‌کردند که متاسفانه این کار صورت نگرفته و باید با آن به ‌عنوان یک تخلف برخوردهای قانونی انجام شود.

وی در پاسخ به اینکه فرد مورد نظر توله‌ها را برای نگه‌داری در شرایط ویژه به منزل مسکونی خود منتقل کرده است، افزود: با چنین ادعایی، هنگامی که توله‌ها فرار کردند باید فرد مورد نظر بلافاصله بعد از گم شدن توله‌ها به آتش‌نشانی اطلاع می‌داد.

آقامیری افزود: پس از اینکه آتش‌نشانی توله‌ها را توسط تماس‌های مردمی صید و یگان حفاظت محیط زیست آنها را به باغ‌ وحش منتقل کرد، این فرد یادآور شده که توله‌ها مربوط به باغ وحش وکیل‌آباد است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا باغ وحش وکیل‌آباد شرایط نگه‌داری ویژه برای موارد خاص حیوانات را ندارد، افزود: همه این موارد سئوالاتی است که ما هم هنوز جواب آن را نگرفتیم و مسئولان باغ وحش باید پاسخ‌گوی آن باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول