اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی گلستان خبر داد

فعالیت 263 وکیل در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی استان گلستان گفت: هم‌اکنون 263 وکیل در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه‎های قضایی استان به مردم مشاوره حقوقی می‎دهند.

فعالیت 263 وکیل در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، فیض‎محمد خورشیدی اظهار داشت: سال گذشته 386 مورد درخواست عفو وارد این کمیسیون شد که از این تعداد با تقاضای عفو 120 نفر که جرم سبک‎تری داشتند و یا جرائم غیرعمد بودند موافقت شد.

دبیر کمیسیون عفو، تخفیف و کاهش مجازات‎های دادگستری کل استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته با درخواست عفو 266 نفر نیز مخالفت شده است تصریح کرد: بیشتر درخواست‎های عفوی که در این کمیسیون مطرح می‎شود مربوط به موادمخدر است.

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی استان با اشاره به فعالیت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری‎های سراسر استان گفت: در این واحدها، مشاوره قضایی رایگان به مراجعه‎کنندگان ارائه می‎شود.

خورشیدی افزود: همچنین در صورت نداشتن توان مالی افراد، این واحد، وکیل معاضدتی رایگان نیز به مراجعان معرفی می‎کند.

وی با بیان اینکه تلاش ما در دستگاه قضایی سهولت دسترسی مردم به اطلاعات حقوقی است افزود: در این راستا علاوه بر واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه‎های قضایی، امکان مشاوره تلفنی را نیز برای مردم فراهم کرده‎ایم.

معاون برنامه‎ریزی و توسعه قضایی استان گلستان تصریح کرد: مردم می‎توانند بدون نیاز به رفت و آمد و طی مسیر، در تماس با شماره 129، به سهولت با وکلای مستقر در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی تماس و در رابطه با مسائل حقوقی خود از آنان مشاوره بگیرند.

خورشیدی تعداد مشاوره‎های ارائه شده در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی استان در سال گذشته را بیش از 66 هزار مورد اعلام کرد و گفت: در همین مدت بیش از 13 هزار نفر نیز با شماره 129 تماس و با وکلای مستقر در این واحدها، مشورت کرده‎اند.

وی تصریح کرد: ارتقای آگاهی‎های حقوقی مردم از اهداف دادگستری استان است تا با افزایش اطلاعات حقوقی مردم از بار ورودی پرونده به محاکم کاسته شود.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول