اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی تلاش برای ورزش همگانی

اردوی تفریحی انجمن هاپکیدو ایران در شفت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین اردوی تفریحی و ورزشی انجمن هاپکیدو ایران همزمان با روز جهانی « تلاش برای ورزش همگانی» در روستای گلیده شفت برگزار شد.

اردوی تفریحی انجمن هاپکیدو ایران در شفت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت رئیس انجمن هاپکیدو ایران بعد از ظهر امروز در جریان آغاز برپایی اردوی تفریحی هاپکیدو ایران در روستای گیلده شفت اظهار کرد: این اردو برای نخستین بار در جهان با کمک انجمن بین‌المللی ورزش‌های همگانی (تافیسا) برنامه‌ریزی شده است.

محمدرضا هاشم‌پور افزود: انجمن بین‌المللی ورزش‌های همگانی (تافیسا) رسمی بوده و با کمک کمیته ملی المپیک به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه کنفدراسیون جهانی هاپکیدو جزو فدراسیون‌های جهانی رسمی و عضو تافیسا است ادامه داد: هاپکیدو ایران در چندین رویداد بین‌المللی این انجمن شرکت کرده و تمام اعضای فدراسیون جهانی هاپکیدو این حرکت را در دستور کار خود دارند و هر ساله این ورزش همگانی همزمان با سراسر جهان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هاپکیدو ایران اذعان کرد: در این رویداد تمام ورزشکاران رشته هاپکیدو به همراه خانواده خود حضور دارند که در آن رقابت‌های تفریحی و ورزشی در بعد قهرمانی و همگانی شامل پیاده‌روی، ورزش‌های تفریحی و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هاپکیدو بر خلاف ورزش‌های دیگر که حالت تهاجمی دارند اینگونه نیست ابراز کرد: با توجه به اینکه خصلت ایرانی‌ها هرگز بر این نبوده است که به کسی هجوم ببرند و همواره از خود دفاع کرده‌اند، هاپکیدو حالتی تدافعی دارد.

هاشم‌پور اضافه کرد: از نمونه‌های آن می‌توان به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و نشان دادیم که ما جنگ را آغاز نکردیم و از کیان مقدس کشور دفاع کردیم و هاپکیدو نیز مانند خصلت ایرانی‌ها حالت تدافعی دارد.

وی رکن اساسی این ورزش را دفاع شخصی نامید و خاطر نشان کرد: هاپکیدو برخلاف ورزش‌های دیگر نیاز به قدرت بدنی ندارد و از نیروی حریف علیه خود استفاده می‌کند.

دبیر کل کنفدراسیون جهانی هاپکیدو یادآور شد: ما برای شناسایی این ورزش از سال 81 مجوز فعالیت را زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور آغاز کردیم و تاکنون جزو یکی از سبک‌های برتر شناخته شده است.

وی ابراز کرد: هم‌اکنون انجمن هاپکیدو ایران به عنوان تنها عضو رسمی کنفدراسیون جهانی در ایران مجاز به شرکت در تمام رویدادهایی است که از طرف کنفدراسیون جهانی برگزار می‌شود.

هاشم‌پور با بیان اینکه ‌هم‌اکنون در 14 استان کشور نمایندگی فعال داریم گفت: کارهای دیگر خود را بر اساس تقویم ورزشی برگزار می‌کنیم و در سال جاری رویدادهای مختلف آسیایی، بین‌المللی و همچنین مسابقات جهانی هاپکیدو را در پیش رو داریم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت توریسم ورزش در گیلان باید تقویت شود خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از سبک‌های متمرکز در استان‌ها می‌توانیم صنعت توریست‌پذیری را در استان گسترش دهیم که در توسعه اقتصادی جامعه مؤثر است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه مرکز خاورمیانه ورزش هاپکیدو از طرف کنفدراسیون جهانی هاپکیدو در ایران است، از کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه برای شرکت در دوره‌های مختلف به ایران می‌آیند که می‌تواند به صنعت توریسم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با کمک کردن به مربیان ورزشی و توسعه دادن مکان‌های ورزشی می‌توانند از معضلات جوانان جامعه از جمله اعتیاد جلوگیری کنند اذعان کرد: خانواده هنرهای رزمی در کشور مظلوم واقع شده است و با توجه به اینکه در بسیاری از ورزش‌های رزمی مدال‌های با ارزش جهانی داریم اما در برخی از ورزش‌های گروهی مانند فوتبال نتوانستیم چنین افتخاراتی را با نگاه بر اینکه این رشته‌ها نیز ورزش محسوب می‌شوند کسب کنیم.

به گفته هاشم‌پور اوایل تیر ماه امسال وضعیت مسابقات آسیایی هاپکیدو از بین کشورهای ایران و هندوستان مشخص می‌شود و مسابقات جهانی که قرار بود در کره جنوبی انجام شود به دلیل انتخابات ریاست جمهوری این کشور مدتی به تعویق افتاده که احتمالاً نیمه دوم سال جاری در کره برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت رشته هاپکیدو توانسته‌ایم اقشار مختلف گروه‌های سنی را جذب کنیم و امیدواریم با کمک مسئولان این رشته هر روز توسعه یابد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول