اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فصل درو

مردم ورامین به شادی و شکرگزاری پرداختند

خبرگزاری فارس: مردم ورامین همزمان با فصل درو با برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی به شادی و شکرگزاری پرداختند.

مردم ورامین به شادی و شکرگزاری پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با فصل درو مردم ورامین با برگزاری جشنواره فرهنگی ــ ورزشی با عنوان جشن درو به شادی و شکرگزاری پرداختند.

این همایش که در روستای جعفرآباد اخوان و به میزبانی دبیرستان حضرت زهرا (س) برپا شد، نزدیک به 400 نفر در قالب یک‌صد خانوار در بخش‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هیئت روستایی و عشایری اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین با همکاری شورا و دهیاری روستاهای عبدل‌آباد، جعفرآباد اخوان و ریحان‌آباد اقدام به برپایی رقابت در بخش‌های آشپزی و دسر سنتی، طناب‌کشی خانوادگی، نقاشی کودکان و سینه‌خیز نوزادان کردند.

در بخش آشپزی و دسر سنتی که با استقبال خوبی همراه بود 32 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نفرات برتر معرفی و جوایز خود را از دست مسئولان دریافت کردند.

زهرا هداوند در قسمت آشپزی توانست به دلیل طعم لذیذ غذا و همچنین سفره‌آرایی زیبایی که با پخت آش اوماج و کشک بادمجان به نمایش گذاشت به ‌عنوان نفر نخست خود را معرفی کند و مبلغ 500 هزار ریال را از آن خود کند.

فاطمه تاجیک با پخت آبگوشت که از غذاهای سنتی ایرانیان می‌باشد توانست عنوان دوم را بدست آورد و ندا حسین‌پور با غذای لذیذ قلیه ماهی به عنوان سوم دست یافت.

تکزبان الیکا در بخش دسر سنتی با ارائه حلوا شکری عارشیه که از دسرهای سنتی استان سمنان می‌باشد اول شد، فاطمه کارگر نیز با پخت شله زرد از استان اردبیل دوم شد و عنوان سوم را احترام رضایی با ارائه شیرینی قاووت از استان ایلام بدست آورد.

در بخش نقاشی کودکان که با استقبال خوبی همراه شد فاطمه معماری با طرحی از درو در فصل تابستان توانست عنوان نخست را از آن خود کند.

محمدحسین حسینی و مهدی وثوقی نیز به‌عنوان نفرات دوم و سوم در این بخش معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

رقابت‌های سینه‌خیز نوزادان که با شور و هیجان خاصی همراه بود و کودکان زیر یکسال در این مسابقه شرکت داشتند یک نوزاد پسر به نام سید مهدی سجادی با عبور از خط پایان اول شد، مهلا خانی به‌عنوان دوم دست یافت و عنوان سوم به کیمیا قشقایی رسید.

این گزارش حاکی است، رقابت‌های طناب‌کشی خانوادگی به جهت ازدحام جمعیت و کمبود وقت برگزار نشد.

سیدرضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین در حاشیه این جشن به خبرنگار ما گفت: بخش اعظمی از جمعیت شهرستان ورامین از کشاورزی و دامداری ارتزاق می‌نمایند و لذا این جشن بیان نوعی شکرگزاری به درگاه پروردگار و نیز شادمانی در آستانه نیمه شعبان میلاد پر برکت و مسعود منجی عالم بشریت (عج) بود.

وی افزود: ایرانی‌ها با فرهنگ ایرانی اسلامی خود همواره برای نان به عنوان "برکت" احترام خاص قائل هستند و برپایی این جشن در موسم دروی گندم نمونه‌ای از این احترام می‌باشد.

بخشدار مرکزی ورامین با تقدیر از اداره ورزش و جوانان شهرستان، شورای فرهنگی روستاهای جعفرآباد اخوان، عبدل‌آباد و ریحان‌آباد گفت: امیدواریم این جشن که به صورت سازمان یافته برای بار اول در شهرستان برگزار شد در سال‌های دیگر نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول