اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بروجرد خبر داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 15 هزار تن جو در بروجرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی بروجرد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در بروجرد 15 هزار و 404 تن جو آبی و دیم برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت بیش از 15 هزار تن جو در بروجرد

محمود بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: سطوح زیر کشت جو آبی امسال در بروجرد 2 هزار و 500 هکتار است که پیش‌بینی می‌شد 9 هزار تن محصول برداشت شود، ولی به دلیل تأخیر بارندگی و خشک‌سالی برداشت جو 10 درصد کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود 8 هزار و 504 تن جو آبی در شهرستان بروجرد برداشت شود.

وی بیان کرد: سطوح زیر کشت جو دیم در شهرستان بروجرد 6 هزار و 10هکتار است که پیش‌بینی می‌شد امسال از هر هکتار زیر کشت یک تن و 400 کیلو جو برداشت شود که مجموعاً 8 هزار و 414 تن جو دیم برداشت شود، ولی به دلیل خشک‌سالی و تأخیر بارندگی 28 درصد کاهش محصول جو داشته است و امسال پیش‌بینی می‌شود 7 هزار تن جو دیم از شهرستان بروجرد برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: در مجموع 8 هزار و 510 هکتار کشت جو آبی و دیم در شهرستان بروجرد وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود 15 هزار و 404 تن جو برداشت شود.

وی با توجه به زمان برداشت جو در شهرستان بروجرد اظهار داشت: تاکنون در شهرستان بروجرد 25 درصد این محصول برداشت شده است و تا پایان تیرماه کار برداشت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول