اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

برداشت 20 هزار تن هندوانه در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از پیش‌بینی برداشت 20 هزار تن هندوانه از اراضی شهرستان پارس‌آباد در سال زراعی جاری خبر داد.

برداشت 20 هزار تن هندوانه در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی عصر امروز در جریان بازدید از مزارع صیفی‌جات شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال 646 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان زیر کشت محصول هندوانه رفته است که عملیات برداشت آن از چند روز پیش شروع شده است.

وی با بیان این‌که سال گذشته 13 هزار تن محصول هندوانه در چهار نوع برداشت شده است، تصریح کرد: امسال با یک رقم افزایشی 20 درصدی امیدواریم کیفیت محصول برداشتی بسیاری مطلوب و شایسته‌تر از سال گذشته باشد.

روحی شهرستان پارس‌آباد را از قطب‌های تولید صیفی‌جات و هندوانه و خیار و گوجه برشمرد و خاطر نشان کرد: تا آخر شهریورماه برداشت محصول به تدریج در مزارع پارس‌آباد ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم بخشی از محصولات نیز به استان‌های دیگر و حتی کشور همسایه آذربایجان صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد یکی از مشکلات حوزه کشاورزی پارس‌آباد را نبود صنایع تبدیلی و فرآوری توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد یک روند رو به جلو را شاهد و ناظر باشیم.

*افزایش سه برابری برداشت گندم در مشگین‌شهر

به گزارش فارس، با آغاز برداشت گندم در مزارع مشگین‌شهر نیز تولید این محصول نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: در سال زراعی جاری 46 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان زیر کشت گندم رفته است که برداشت محصول از چند روز پیش شروع شده است.

علی معصومی افزود: همچنین 15 هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که با توجه به بارش‌های مناسب، کاهش بیماری‌ها و آفات گیاهی 50 هزار تن گندم و 22 هزار تن جو نیز از مزارع این شهرستان استحصال شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در برداشت محصولات سعی شده است از مهندسان ناظر کشاورزی نیز استفاده شود تا برخی تنش‌ها و مشکلات احتمالی برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول