اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

کمبود منابع آبی مانع جدی برای خودکفایی برنج

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: کمبود منابع آبی مانع جدی برای خودکفایی در تولید برنج است.

کمبود منابع آبی مانع جدی برای خودکفایی برنج

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهائی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی پانزدهمین همایش برنج کشور در استانداری مازندران با اشاره به اینکه امکان کاشت برنج در 16 استان کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی که داریم در حال حاضر امکان دست‌یابی به خودکفایی درتولید برنج نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی مهمترین مشکلات موجود در سر راه تولید برنج را نبود سیستم آبیاری مدرن عنوان کرد و گفت: مدیریت تامین منابع آبی  در کشور دچار مشکل است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر برنج تولیدی کشور مبانی علمی ندارد، یادآور شد باید زمینه‌ای ایجاد شود تا علم نانو را در بخش تولید برنج به کارگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه کاشت برنج مکانیزه هنوز در مازندران اجرایی نشد، بیان داشت: شرط رسیدن به خودکفایی در تولید برنج فراهم کردن همه شرایط موجود و تامین نیازهای کشاورزان است.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از دلایل عدم حضورش  در مراسم شروع کشت مکانیزه برنج در بابلسر را علمی نشدن برخی وعده های داده شده سال قبل به کشاورزان عنوان کرد و یادآور شد: تسهیلات و خدمات مناسبی برای کشت مکانیزه برنج انجام نشد.

وی با اشاره به تبدیل شدن دانشکده کشاورزی مازندران به دانشگاه یادآور شد: باید از این ظرفیت به نحو مناسبی بهره‌برداری شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اجرایی کردن همه عملیات مکانیزه کاشت برنج در مازندران گفت: تا دو سه سال آینده در صورتی که کاشت مکانیزه در برنج به طور کامل اجرا نشود در تولید این محصول به خاطر نبود نیروی کار دچار چالش می شویم.

انتهای‌پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول