اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه امسال

نمایشگاه ملی علم تا عمل در همدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان از برگزاری جشنواره ملی علم تا عمل در شهریور ماه امسال خبر داد.

نمایشگاه ملی علم تا عمل در همدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان خسرو پیری پیش از ظهر امروز در دبیرخانه استانی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل اظهار کرد: این جشنواره از نظر ملی و استانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر اساس نرم‌افزارهای فکری اقتصاد مطلوب را در جامعه طراحی کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را بهره‌برداری از توان‌های فکری موجود در استان‌ها عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌ و پتانسیل‌ها می‌توانیم توسعه پایدار پیشرفته و مستقلی را ایجاد کنیم و از نیروهای فکری حمایت‌های لازم به عمل آوریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خاطرنشان کرد: جشنواره ملی علم تا عمل برای سومین ‌بار است که در سطح کشور و در قالب نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با اهداف ایجاد همفکری و هماهنگی میان پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، اولویت بخشیدن به فکر و سرمایه ‌فکری در راستای نظام‌مند به منظور شناسایی و پشتیبانی از طرح‌های نوین برگزار می‌شود.

وی فراهم کردن زمینه و بستر همکاری برای نهادهای علمی، صنعتی و فناوری، بررسی موانع و مشکلات در راه تجاری‌سازی ایده‌ها و دستیابی به محصولات تجاری به منظور فناوری پیشرفته را بخش دیگری از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و عنوان کرد: دبیرخانه اصلی این جشنواره در تهران است و در استان‌ها نیز پارک‌های علم و فناوری به عنوان دبیرخانه‌های استانی این جشنواره در حال فعالیت‌ هستند که امید است در جشنواره سال پیش رو نیز بتوانیم رتبه سوم استان همدان را در سطح‌بندی کشوری به مانند سال گذشته به رتبه دوم ارتقا دهیم.

پیری بیان کرد: طرح‌های شرکت‌کننده در این جشنواره باید وارد حوزه تولید و فناوری شده باشند و هیئت‌های داوری استانی مسئولیت داوری‌ طرح‌های ارجاع شده را بر عهده دارند و امسال شرکت‌های دانش‌بنیان و اشخاص حقوقی مورد توجه بیشتری قرار دارند.

وی در پایان گفت: با ورود طرح‌های خوب به این جشنواره شاهد غربال‌گری کمتری در ارائه طرح‌های مطلوب هستیم و امسال به مانند سال‌های گذشته از طرح‌های برتر به صورت نقدی تقدیر نمی‌شود بلکه هدایا به صورت غیر مستقیم و در قالب تسهیلات مالی و یارانه‌ای در اختیار طرح‌های برتر گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول