اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتدای اردیبهشت سال ‌جاری

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: پارک علم و فناوری این استان ابتدای اردیبهشت امسال رسما افتتاح می‎شود.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

رحیم ابراهیمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: در سال‌ جاری به طور حتم شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر پارک‌های علم و فناوری در کشور هستیم.

وی نامگذاری امسال از سوی ایشان به این نام را نشانه توجه ویژه معظم له به امر تولید با استفاده از سرمایه‌های بزرگ کشور اعلام و تأکید کرد: تولید ملی بدون حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان میسر نیست.

ابراهیمی دستیابی به اقتصاد متنوع و دانش‌بنیان را مورد تأکید سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: بر اساس این تأکیدات باید بتوانیم در سال 1404 هجری شمسی جایگاه نخست منطقه در حوزه علم و فناوری را کسب کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری کسب جایگاه دوم منطقه در شاخص‌های علم و فناوری را به‌عنوان یکی از اهداف بلند مدت جمهوری اسلامی در ماده 16 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اعلام و تصریح کرد: به همین منظور به شرکت‌های دانش‌بنیان، ثبت اختراع و تولیدات علمی بین‌المللی توجه ویژه‌ای شده است.

وی گفت: طبق نقشه جامع علمی کشور ایجاد 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در افق چشم‌‌انداز 20 ساله پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی پارک‌های علم و فناوری را یکی از نهادهای اجتماعی مؤثر در امر توسعه فناوری، توسعه اقتصاد دانش‌مدار و اشتغالزایی تخصصی و مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان بیان و خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری با تعامل سازنده با هم و دیگر سازمان‌ها به فعالیت‌های فناورانه اشتغال داشته و محیط‌های مناسبی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و مؤسسات پژوهشی فراهم کرده‌اند.

وی پیگیری‌های فراوان استاندار چهارمحال و بختیاری برای تأسیس پارک علم و فناوری استان را بسیار مطلوب برشمرد و افزود: در نهایت پس از سه ماه تلاش و پیگیری مجوز تأسیس این پارک، 26 بهمن پارسال از سوی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم صادر شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به تلاش‌های لازم برای افتتاح رسمی این پارک با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اشاره و پیش‌بینی کرد: ابتدای اردیبهشت امسال پارک علم و فناوری استان در طبقه اول سازمان نوسازی و بهسازی واقع در شهرکرد چهارراه دروازه فارسان به بهره‌برداری برسد.

وی از اختصاص یک قطعه زمین 50 هکتاری برای پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در منطقه رحمتیه خبر داد و افزود: به محض راه‌اندازی این پارک، فعالیت‌های عمرانی زمین یاد شده نیز آغاز می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‎های پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در سال ‎جاری، گفت: حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان نخبگان، مخترعین و صاحب نظران امر تولید دانش‌بنیان، پذیرش، جذب و حمایت از تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، تأسیس و راه‌‎اندازی مرکز رشد اقماری در شهرستان‎های دارای بستر مناسب از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

وی ادامه داد:  آغاز عملیات عمرانی زمین تخصیصی به پارک در صورت تأمین اعتبار لازم و انعقاد تفاهم‎نامه با سازمان‎های مختلف در راستای شکوفایی تولیدات ملی شرکت‎های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‎های پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در سال‎جاری است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول