اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه خبر داد

ایجاد نمایشگاه‌‌های صنایع‌دستی ایران در کشورهای گردشگرپذیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه گفت: ایجاد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ایران در کشورهای گردشگرپذیر توسط سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی کشورمان پیگیری می‌شود.

ایجاد نمایشگاه‌‌های صنایع‌دستی ایران در کشورهای گردشگرپذیر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا مرشدزاده ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدیدی که از این نمایشگاه داشتم شاهد ظرفیت‌های بالای صنایع‌دستی کشورمان و توانمندی این بخش بودیم.

مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه افزود: ایجاد این نمایشگاه‌ها توسط سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی کشورمان پیگیری می‌شود تا از این طریق بتوانیم زمینه صادرات هر چه بیشتر صنایع‌دستی کشورمان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اواخر هفته جاری، هفته فرهنگی ایران در ترکیه برگزار می‌شود که این مناسبت می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی صنایع‌دستی در کنار جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی کشورمان محسوب شود.

مرشدزاده اظهار کرد: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی نیز با حضور فعال در این هفته فرهنگی بتواند به معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی خود بپردازد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد نمایشگاه‌های دایم و موقت صنایع‌دستی در کشورهایی مانند قبرس، روسیه، قزاقستان و ترکیه که در جذب گردشگر فعالیت خوبی دارند نیز داشت.

مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه تاکید کرد: صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم زمینه مناسبی برای صادرات این محصولات به شمار می‌رود و فرصت خوبی برای بازدید تجار و بازرگانان حاضر در اجلاس بازرگانان جاده‌ ابریشم است.

وی اضافه کرد: صنایع‌دستی کشورمان در سال‌های اخیر توسعه چشمگیری داشته و خوشبختانه برخی رشته‌های مغفول و فراموش شده نیز دوباره احیا شده که جای تقدیر از سازمان میراث فرهنگی دارد.

مرشدزاده عنوان کرد: می‌توان از نحوه و حجم بازدیدکنندگان این نمایشگاه فهمید که توجه مردم به صنایع‌دستی بیشتر شده و می‌توان با معرفی صنایع‌دستی و تشویق مردم نسبت به توسعه صنایع‌دستی هر استان و منطقه اقدام کرد.

مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه پیشنهاد کرد تا با هماهنگی با آژانس‌های مسافرتی مختلف داخلی و خارجی و اعلام تقویم نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به آنها نسبت به جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز اقدام کند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول