اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها‌ در آموزش صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی، از وجود دستگاه‌های موازی در خصوص آموزش صنایع‌دستی انتقاد کرد و گفت: برای نتیجه‌گیری بهتر نیازمند انسجام‌بخشی و استفاده از تمام نیروها در این مسیر به صورت هماهنگ هستیم.

موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها‌ در آموزش صنایع‌دستی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا سیابانی بعدازظهر امروز در جریان دیدار از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعامل هنرمندان با شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی افزایش یافته و انگیزه رقابت برای تولید محصولات بهتر و کیفی‌تر تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی مناسب صنایع‌دستی با وجود نیاز کم به سرمایه اولیه بر حمایت بیشتر از صنایع‌دستی تاکید کرد.

سیابانی با بیان اینکه حمایت از مشاغل خانگی با اختصاص اعتبار ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است، یادآور شد: عمده صنایع‌دستی هم در ردیف مشاغل خانگی قرار دارند و می‌توانند از این اعتبار بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نقش آموزش در توسعه صنایع‌دستی از وجود دستگاه‌های موازی در این خصوص انتقاد کرد و گفت: برای نتیجه‌گیری بهتر نیازمند انسجام‌بخشی و استفاده از تمام نیروها در این مسیر به‌صورت هماهنگ هستیم.

سیابانی نقش صنایع‌دستی در توسعه اقتصادی را با توجه به تامین عمده مواد اولیه صنایع‌دستی در داخل کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: در صورت ارتقای کیفیت و بازاریابی مناسب امکان افزایش سهم صنایع‌دستی در تولید و درآمد ملی وجود دارد.

وی برای رسیدن به اهداف تعیین شده صادراتی در این حوزه بر استفاده از تبلیغات مدرن و فناوری‌های نوین تاکید کرد و گفت: در صورت استفاده از فناوری‌ها علاوه بر راهیابی به بازارهای جهانی در جذب گردشگر هم موفق خواهیم بود.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم هم می‌تواند موجب افزایش روابط تجاری و فرهنگی به‌خصوص در سطح کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم شود.

نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم به همت میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تا پنجم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز دایر است.

در این نمایشگاه، صنایع‌دستی 31 استان داخلی و هفت کشور خارجی عرضه شده است.

اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی هم در این نمایشگاه حضور دارد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول