اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

مصر جدید ظرفیت نقش‌آفرینی عمده‌ای در جهان اسلام دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به موفقیت نامزد اسلام‌گرا در انتخابات مصر گفت: مصر جدید ظرفیت نقش‌آفرینی عمده‌ای در جهان اسلام دارد.

مصر جدید ظرفیت نقش‌آفرینی عمده‌ای در جهان اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) هنگامی که برای مردم صحبت می‌کردند، می‌فرمود «قولوالااله الا الله تفلحوا، ای مردم از این بت‌ها دست بردارید بگویید جز خدای عالم خدای دیگری نیست تا رستگار شوید.»

امام جمعه خیرآباد گفت: وقتی پیامبر مکرم اسلام (ص) مکه را با 12 هزار نیرو فتح کردند، سربازی راه افتاد و گفت «امروز روز انتقام است ... این همه جنگ با پیامبر به راه انداختند الان وقت انتقام است. حضرت رسول (ص) فرمودند «الیوم یوم المرحمه، امروز روز عفو و بخشش است» رفتند بالای بلندی و فرمودند «لا اله الله وحده وحده وحده و انجز وعده و نصر عبده، جز خدای یگانه معبودی نیست که عبدش را یاری کرد او را نصرت داد».

وی در ادامه افزود: پیغمبر اسلام در ادامه فرمودند «انتم الطلقا، همه آزادید» خانه ابوسفیان ملعون که خانه او محل توطئه بود محل امن قرار داد و فرمود «هر کس از مشرکان و کفار داخل خانه ابوسفیان شود امان دارد.» خدا را به عزت زهرا (س) قسم می‌دهیم آن اخلاق و صفات حسنه‌ای را که در انبیایش بود در ما هم به فضل و کرم ایجاد بفرماید.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده در ادامه یکی از ویژگی‌های اهل تقوا را مزین شدن به دو بال خوف و رجا دانست و تاکید کرد: راضی شدن انسان از خداوند نیز از بهره‌گیری از خوف خدا امکان‌پذیر است و خوف و رجا زمینه گناه را از بین می‌برد.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های یاران امام مهدی (عج) در عصر غیبت خودسازی و مواظبت بر رفتار خویش است که در پی آن جامعه و دیگران نیز به این جهت متمایل خواهند شد.

وی ادامه داد: شکی نیست که دینداری در عصر غیبت حضرت مهدی (عج) از هر زمانی دیگر بسی مشکل‌تر و طاقت فرساتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) در ارتباط با دوران غیبت حضرت حجت (عج) تاکید کرد: حضرت امام صادق (ع) سختی این دوران را این‌گونه تصویر کرده‌اند «صاحب این امر، غیبتی دارد که در آن هرکس از دین خود دست برندارد همانند کسی است که با کشیدن دست خود به ساقه قتاد [که بوته‌ای تیغ‌دار است] خارهای آن را بسترد، پس کدام یک از شما با دست خود تیغ‌های قتاد را نگه می‌دارد؟»

امام جمعه خیرآباد اضافه کرد: سپس آن حضرت مدتی سر به زیر افکنده فرمودند «صاحب این امر دارای غیبتی است؛ پس بنده خدا باید پرهیزگاری و تقوا پیشه کند و به دین خود تمسک جوید.»

وی با بیان اینکه اگرچه آزمایش‌های دینی برای همه ایمان‌آورندگان در همه زمان‌ها، قانون الهی است، بیان داشت: اما در عصر غیبت تمام عوامل دست به دست هم داده این آزمایش را به کمال خود رسانده است. در این دوران است که نگهداشتن دین، بسیار دشوار است و بیشتر مردم به انگیزه‌های گوناگون ایمان خویش را در زندگی از دست می‌دهند.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده تاکید کرد: گسترش زمینه‌های ناباروری، افزایش انگیزه‌های انحراف و گریز از دین، ستیزه‌جویی‌های دشمنان با دین‌داران و دینداری، از مهم‌ترین عوامل این آزمایش است. آنان که در این گرداب‌های ترسناک، دین خود را حفظ کنند از شأن و رتبه‌ای بس رفیع برخوردار خواهند بود.

امام جمعه خیرآباد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان عنوان کرد: مراقب دین خود، اطرافیان به ویژه فرزندان خود باشید.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جوانان خاطرنشان کرد: تعبیر رهبر انقلاب بسیار زیباست، می‌فرماید «جوان‌ها مثل آن لباس تازه‌ای هستید که اگر آلودگی و چرک هم پیدا کند، با یک بار شستن، دوباره تمیز می‌شود، با مختصری تمیز کردن، تمیز می‌شود»، اما از لباس کهنه بیست سال گذشته، چرک‌مرده شده‌ای است که به هیچ وجهی نمی‌شود درستش کرد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده اظهار داشت: انسان در سنین بالا آن طور می‌شود! خدای نکرده اگر انسان، عمرش را با گناه گذرانده باشد، هر کاری هم بکند، آن رونق و شفافیت را پیدا نمی‌کند! ولی در جوانی چرا؛ شفافیت در جوانی، جزو ذات شماست. دل‌های شما نورانی است؛ این را قدر بدانید. جوانی را از لحاظ معنوی، از لحاظ روحی و اخلاقی ،هر طور گذرانده‌اید، پیری شما هم همان‌گونه خواهد گذشت.

وی در ادامه با اشاره به 12 تیر ماه سالگرد درگذشت عالم بزرگوار مرحوم شیخ عبدالحسین امینی، گفت: علامه امینی به حق پاسدار حریم ولایت بود.

امام جمعه خیرآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت نامزد اسلامگرا در انتخابات مصر گفت: سرانجام کمیسیون عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از کش و قوس‌های فراوان با اعلام نتیجه نهایی انتخابات به همه گمانه‌زنی‌ها پایان داد و بر اساس آن «محمد مرسی»، نامزد اسلامگرا پیروز شد.

وی افزود: وقتی مردم یک اسلامگرا را انتخاب می‌کنند یعنی مهر تأیید دیگری بر بیداری اسلامی. نتانیاهو در «کنست» گفت «خودمان را فریب ندهیم، هویت حرکت‌های مردم در منطقه، اسلامی است و نه هر چیز دیگر.»

حجت‌الاسلام محسن‌زاده بیان داشت: در هر حال رخداد عظیمی در مصر‌ اتفاق افتاد و شاید پس از مصری‌ها،خوشحال‌ترین مردم از این پیروزی ،ملت مظلوم و مقاوم فلسطین باشند که در دوران حکومت مبارک به اندازه رژیم صهیونیستی از حکومت وی آزار و اذیت دیدند و چه بسا در مواردی، همکاری حکومت مبارک با صهیونیست‌ها در محروم کردن و در تنگنا قرار دادن فلسطینی‌ها، سخت‌تر و تلخ‌تر از رفتار صهیونیست‌ها با آنها بود.

وی یادآور شد: مردم غزه پس از اعلام خبر پیروزی مرسی که به معنای پایان عصر مبارک و دوستی با صهیونیست‌ها تلقی می‌شود، به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

امام جمعه خیرآباد در پایان تاکید کرد: محمد مرسی از جریان اسلام اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین رشد کرد و در جایگاه پدر معنوی بسیاری از جنبش‌های اسلامی جهان اسلام قرار دارد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول