اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد توسعه بخش کشاورزی لرستان

2 هزار طرح کشاورزی در لرستان مصوب شده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: 2 هزار و 206 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی استان لرستان در حوزه‌های استانی و شهرستانی به تصویب رسیده است.

2 هزار طرح کشاورزی در لرستان مصوب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌هادی چگنی عصر امروز در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی لرستان گفت: تاکنون 69 میلیارد و 244 میلیون ریال تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های مصوب ستاد توسعه بخش کشاورزی استان لرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات بانکی برای اجرای 158 طرح کشاورزی مصوب در این ستاد پرداخت شده است، افزود: در این زمینه 2 هزار و 206 طرح در ستاد توسعه بخش کشاورزی استان لرستان در حوزه‌های استانی و شهرستانی مطرح و به تصویب رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: برای اجرای این طرح‌های کارشناسی با اشتغال‌زایی 3 هزار و 576 نفر در مجموع 2 هزار و 340 میلیارد و 861 میلیون ریال تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

چگنی یادآور شد: به منظور جذب اعتبارات سهم استان لرستان در بخش توسعه کشاورزی، طرح‌های جایگزین طرح متقاضیانی می‌شود که در ستاد به تصویب رسیده اما برای ادامه کار و دریافت تسهیلات به بانک مراجعه نکرده‌اند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به توسعه باغات لرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات هیئت دولت به لرستان توسعه 40 هزار هکتار باغ در اراضی شیب‌دار لرستان است که این مصوبه امسال اجرایی و ردیف بودجه گرفته است.

اسحاق طاهری‌مقدم با اشاره به اختصاص 4 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات لرستان در سال جاری یادآور شد: 131 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در لرستان فعال هستند.

وی به خسارت 350 میلیارد تومانی بخش کشاورزی در سال زراعی 89 و 90 اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه این خسارت ناشی از خشک‌سالی، گرد و غبار و سرما بوده که عمدتاً در شهرهای پلدختر، کوهدشت، چگنی و جنوب خرم‌آباد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تشویق کشاورزان به بیمه کردن محصولات خود گفت: در بحث بیمه کشاورزان در سال 90، 12 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته‌ایم.

طاهری‌مقدم تصریح کرد: وجود شش و نیم میلیون واحد دامی و نیز تولید 2 میلیون و 800 هزار تن انواع فرآورده دامی در لرستان ظرفیت خوبی در این استان است که می‌توان از این ظرفیت در راستای خودکفایی کشور بهره گرفت.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول