اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روستاهای استان تهران برای ایجاد دهیاری بشتابند

اعتبارات تنها به روستاهای دارای دهیاری اختصاص می‏یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران ضمن توصیه به روستاهای این استان برای شتاب در ایجاد دهیاری، از اختصاص اعتبارات تنها به روستاهای دارای دهیاری خبر داد.

اعتبارات تنها به روستاهای دارای دهیاری اختصاص می‏یابد

حمید اردوخانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تشکیل مدیریت واحد دهیاری در مناطق روستایی استان تهران اصلی ضروری است.

وی ادامه داد: چنین مدیریتی می‏تواند ضمن تعامل با سایر دستگاه‏های خدماتی و همچنین اعضای شورای اسلامی روستا، مشکلات آن نواحی را نیز برطرف سازد.

اردوخانی اضافه کرد: شاید این پرسش در اذهان برخی متبلور شود که اغلب نواحی روستایی دارای شورای اسلامی هستند، اما تنها وجود این نهاد در مناطق روستایی شرط کافی نیست و باید شوراها به عنوان نمایندگان مردم، موضوع ایجاد دهیاری در روستای خود را پیگیری کنند.

به گفته وی، مجموعه اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران در راستای ارائه خدمات شایسته به روستاییان و با توجه به نیاز این نواحی به یک مدیریت واحد، در خصوص واگذاری مجوزهای لازم سخت‏گیرانه عمل نمی‏کند.

اردوخانی تصریح کرد: از این رو، این نهاد برای صدور مجوزهای تأسیس دهیاری با اعضای شوراهای اسلامی مساعدت‏های لازم را صورت می‏دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران با اشاره به مفاد قانونی صدور مجوز تأسیس دهیاری در مناطق روستایی، وجود 40 خانوار و جمعیتی بالغ بر 200 نفر را به عنوان شرطی اصلی بیان کرد.

وی افزود: اما اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران برای ایجاد و راه‏اندازی این واحدهای مدیریتی، می‏تواند مناطق روستایی دارای جمعیت حتی 190 نفری را نیز صاحب دهیاری کند.

اردوخانی، خدمات‏رسانی به مناطق روستایی را افتخاری بزرگ برای کارکنان این حوزه از استانداری تهران، شخص استاندار و همه مجموعه دولت‏های خدمتگزار نهم و دهم خواند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران تصریح کرد: روستاییان این مرز و بوم اسلامی در ادوار مختلف انقلاب بارها و بارها ارادت همراه و عشق و علاقه خود را به جایگاه والای ولایت فقیه و نظام مقدس اسلامی اثبات کرده‏اند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول