اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار هرمزگان خبر داد

بهره‌مندی 50 روستای بشاگرد از آب لوله‌کشی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از تصویب مصوبه‌ای مربوط به اجرای خط لوله‌ آب‌رسانی به 50 روستا در شهرستان بشاگرد تا پایان سال خبر داد.

بهره‌مندی 50 روستای بشاگرد از آب لوله‌کشی تا پایان سال

عبدالحمید حمزه‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه طی سال گذشته اعتبارات مناسبی در راستای رفع مشکلات آب شرب روستاییان و آب‌رسانی به روستاها به تصویب رسید، اظهار داشت: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات در آینده نزدیک در این بخش نیازهای استان مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر استاندار هرمزگان به شهرستان بشاگرد در حوزه آب و فاضلاب روستایی با اشاره به مصوبه اجرای لوله‌گذاری‌های مورد نیاز برای انتقال آب از چشمه به 50 روستای شهرستان بشاگرد طی مدت یک ماه، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لوله‌های مورد نیاز برای آب‌رسانی به 50 روستای بشاگرد را ظرف مدت یک ماه تامین می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: هم‌چنین تجهیز 10 حلقه چاه دستی با تجهیزات کامل برای تامین آب شرب 10 روستا به تشخیص فرماندار انجام می‌شود.

حمزه‌پور گفت: هم‌چنین بودجه آب‌رسانی به 22 روستا مصوب شده، به 10 روستا آب‌رسانی شده و آب‌رسانی به 12 روستا از جمله روستاهای سراوان، چگین، کونک، تصویر، درنگ‌مدو، بابک و تعدادی دیگر در دست اجرا بوده و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول افزود: آب‌رسانی 20 روستا در سفر چهارم هیئت دولت تعیین شده و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل تامین آب 50 روستای شهرستان بشاگرد تا پایان سال مرتفع می‌شود و در این جلسه مصوب شد که تانکرهای مورد نیاز آب‌رسانی سیار حداکثر طی مدت یک ماه آینده تامین شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: برای تامین آب شرب روستاهای فاقد لوله‌کشی در هر بخش سه تانکر آب‌رسانی سیار تا پایان هفته دولت در چرخه خدمات‌رسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار می‌گیرد.

حمزه‌پور اضافه کرد: جلیل بشارتی مشاور رئیس جمهور در امور مناطق محروم و استاندار هرمزگان نیز در نشست شورای اداری شهرستان بشاگرد بر مرتفع شدن مشکلات بخش آب روستاهای محروم تاکید کردند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای اجرای پروژه‌های در حوزه آب‌ر‌سانی طی دهه‌های اخیر به روستاهای شرق هرمزگان، کماکان در این بخش نیازها به طور کامل تامین نشده، که امید است ظرف چند سال آینده تمامی روستاها از نعمت آب‌ شرب لوله‌کشی برخوردار شوند.

شهرستان بشاگرد به ‌عنوان یکی از شهرستان‌های شرقی هرمزگان، علی‌رغم برخورداری از منابع آب زیرزمینی در حوزه انتقال آب به دلیل کوهستانی بودن و تراکم بیش از حد روستاها به مشکلاتی در این بخش رو به‌ رو است.

این شهرستان هم‌چنین یکی از مناطق مستعد کشاورزی به شمار می‌رود، محصول پیاز سیر از محصولات مهم تولیدی در این شهرستان است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول