اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج مساجد و محلات شاهرود:

الطاف خفیه الهی، رهبر انقلاب را برای اسلام و انقلاب حفظ کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود گفت: الطاف خفیه الهی، رهبر انقلاب را در این سال‏‌ها با وجود همه توطئه‏‌ها و ترورها برای اسلام و انقلاب حفظ کرد.

الطاف خفیه الهی، رهبر انقلاب را برای اسلام و انقلاب حفظ کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عباس‏علی کاظمی صبح امروز در مراسم تجلیل از جانبازان شاهرود که با حضور بسیجیان برگزار شد، اظهار داشت: شهید بهشتی نمونه کاملی از ولایت‏‌پذیری بود.

وی با اشاره به ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران گفت: خواست خدا بود که اولاً رهبری در جلسه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی نباشد و بعد از آن هم ترور معظم‏‌له به ثمر نرسد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود افزود: خداوند متعال خواست که ایشان برای نظام حفظ شود تا در آینده سکان‌دار کشتی انقلاب شوند و همه این‏ها از الطاف خفیه الهی برای اسلام و انقلاب اسلامی است که ما باید قدردان باشیم.

کاظمی همچنین با اشاره به شهادت بسیاری از بزرگان انقلاب در جریان پیروزی نهضت یا سال‏‌های دفاع مقدس گفت: شهید چمران نیز که مبارزی خستگی‏‌ناپذیر و عاشق اسلام بود و در همین شوریدگی عشق الهی به معبود خود رسید.

کاظمی به مقام علمی شهید چمران اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار تا درجه دکترا در آمریکا تحصیل کرد و با اینکه در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آنجا دعوت به کار شد اما با آغاز مبارزات مردم مصر و لبنان علیه اسرائیل، خود را به این کشورها رساند و با آموزش دوره‌های مختلف یک نیروی علمی و مذهبی قوی برای اسلام و در کنار امام موسی صدر برای مقابله با اسرائیل آماده به‏‌ کار شد.

وی ادامه داد: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و در ابتدای جنگ به دفاع از اسلام و میهن به پاخواست و مانند یک سرباز گوش به فرمان امام(ره) در مناطق مختلف به پیکار با دشمن بعثی پرداخت و موسس گروه‌های چریکی و جنگ‌های نامنظم در جنگ شد و به مقام وزارت دفاع نائل شد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود تصریح کرد: شهید چمران با اینکه وزیر بود اما در خط مقدم جبهه حضور داشت و از نزدیک تاکتیک و جبهه دشمن را زیر نظر داشت و این باعث شد در دهلاویه به آرزوی دیرینه خود برسد و در جوار رحمت حق آرم گیرد

کاظمی افزود: شاخصه‏ شهید چمران بصیرت او بود و در صورتی که می‏‌توانست در سنگر علم و دانش باشد، دفاع از اسلام در سنگر مبارزه را انتخاب کرد و این مهم‏‌ترین درس شهید چمران به ماست که باید موقعیت‌شناس بود و با توجه به موقعیت عمل کرد.

در پایان این مراسم، بسیجیان تا گلزار شهدای شاهرود را پیموده و با زیارت و قرائت فاتحه بر مزار شهدا با آنها تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول