اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

به ازای هر 800 کیلو مواد مخدر یک شهید تقدیم انقلاب شده است

خبرگزاری فارس: استاندار قم با بیان اینکه امروز مواد مخدر به ابزاری در دست دشمنان انقلاب برای مقابله با ایران در قالب جنگ نرم تبدیل شده گفت: به ازای هر 800 کیلوگرم مواد مخدر یک شهید تقدیم این انقلاب شده است.

به ازای هر 800 کیلو مواد مخدر یک شهید تقدیم انقلاب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان این عرصه ضمن بزرگداشت یاد شهدای هفتم تیر اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وقوع خود زلزله‌ای در جهان به راه انداخت و طبیعی است که دشمنان با تمام توان خود به مبارزه با این مسیر جدید بیندیشند.

وی ادامه داد: دشمن در این سال‌ها از تمام ابزارها و توان خود در مقابله با این راه و خاموش کردن این فریاد، استفاده کرده است و از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه دشمنان بودیم.

استاندار قم گفت: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی با توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون برای براندازی مواجه نبوده است و این ایستادگی و استواری در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمونه ندارد.

وی افزود: تنها یک مورد حادثه هفتم تیر برای هر نظام مستحکمی کافی بود تا آن را فلج کرده و موجب فروپاشی آن شود اما این نظام چون در ارکان اعتقادی مردم ریشه دارد با این آسیب‌ها مقابله می‌کند.

موسی‌پور شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری را در عرصه‌های مختلف انقلاب تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: نظامی که با اتکا به این اصول و بر اساس اعتماد مردم پیش می‌رود در مقابل هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

وی شهادت شهدای هفتم تیر را خنثی‌کننده فتنه‌های عمیق علیه نظام توصیف کرد و ادامه داد: این توطئه، چهره نفاق را برای مردم آشکار کرد.

استاندار قم گفت: منافقین گر چه نام مبارز را یدک می‌کشیدند و به ظاهر شعارهای ضد استکباری می‌دادند اما در واقع مزدور آمریکا بودند و خون شهدای هفتم تیر آنان را افشا کرد.

وی خاطر نشان کرد: هفتم تیر باید این تلنگر را به ما بزند که این انقلاب به سادگی به دست نیامده و خون مطهر شهدای مقدسی برای آن ریخته شده است.

 

آمریکایی‌ها ورود مواد مخدر به کشور را ساماندهی می‌کنند

موسی‌پور اظهار داشت: معضل مواد مخدر امروز یک بحران جهانی است و اختصاص به کشور خاصی ندارد و هستی تمام انسان‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: اعتیاد معضلی است ذوابعاد که تمام جنبه‌های انسانی را مورد تاثیر خود قرار داده است و در کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی، این مسئله اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

استاندار قم ادامه داد: معضل مواد مخدر امروزه به یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ نرم برای مقابله با انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: در سراسر دنیا عزم راسخی برای مقابله با معضل مواد مخدر وجود ندارد و از طرفی همراهی با این موضوع برای استفاده ابزاری در راستای از بین بردن مخالفان یکی از مواردی است که در این زمینه به وضوح قابل مشاهده است.

موسی‌پور اضافه کرد: در سال 2003 که آمریکایی‌ها در افغانستان حضور نداشتند، سالانه حدود 50 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شد اما هم‌اکنون با حضور آمریکایی‌ها حدود 6 هزار تن مواد مخدر سالانه در این کشور تولید می‌شود و لابراتوارهای تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک وجب از مزارع کشت خشخاش در افغانستان مورد تجاوز قرار نگرفته است گفت: آمریکایی‌ها با حمایت از باندهای قاچاق مواد مخدر و ایجاد لابراتوارهای صنعتی برای تولید نسل جدید مخدرها، عاملی برای گسترش تولید مواد مخدر در افغانستان هستند.

استاندار قم با اشاره به اینکه مواد مخدر تجارت پرسودی برای صاحبان و حامیان آن فراهم کرده است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های آمریکایی‌ها برای حمایت از این پروسه، ساماندهی ورود مواد مخدر به کشور است.

 

آمارهای رسانه‌های غربی از وضعیت اعتیاد در ایران غیر واقعی است

وی افزود: در کنار این حمایت از تولید و توزیع مواد مخدر در افغانستان، دشمنان ما به یک فضاسازی روانی نیز مشغول هستند و می‌خواهند کشور ما را یک کشور آلوده در زمینه مواد مخدر معرفی کنند.

موسی‌پور ابراز کرد: آمارهایی که رسانه‌های غربی از تعداد معتادین ارائه می‌کنند یک آمار غیر واقعی است و این رسانه‌ها تلاش می‌کنند فضای روانی علیه کشور ما در این زمینه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور صورت گرفته است ادامه داد: اگر به سرمایه‌گذاری‌های دشمن در این زمینه نگاه کنیم احساس خواهیم کرد در این مبارزه کارهای بزرگی صورت گرفته است.

استاندار قم با اشاره به اینکه 70 درصد زندانیان و یک چهارم دستگیرشدگان با مواد مخدر مرتبط هستند گفت: به ازای هر 800 کیلوگرم مواد مخدر یک شهید تقدیم این انقلاب شده و این نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان جمهوری اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی عنوان داشت: سند پیشگیری از توسعه مواد مخدر تنظیم و در استان نیز سند کاربردی آن تدوین شده است که دستگاه‌های مختلف در راستای این سند فعالیت‌‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول