اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودان هرمزگان:

شهدا گنج‌های ارزشمند انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار رودان هرمزگان گفت: شهدا در واقع معادن و گنج‌های ارزشمند فرهنگی انقلاب هستند که باید آنها را کشف کرد.

شهدا گنج‌های ارزشمند انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان،‌ غلامرضا نظرنژاد پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید سردار حاجبی از سرداران دوران دفاع مقدس که با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دفاع مقدس ما یک گنجینه بزرگ است"، اظهار داشت: ما با اکتشاف شهدا می‌توانیم به این گنج و معدن ارزشمند دسترسی داشته باشیم.

وی در ادامه از شناخت شهدا و ابعاد شخصیتی آنان به عنوان نخستین گام برای دستیابی به این گنج نام برد و آثار شهدا را گنجینه‌های پیش روی نسل امروز دانست.

فرماندار شهرستان رودان، همچنین از زمان شناسی و تابع محض ولی فقیه بودن به عنوان خصیصه‌های شاخص شهدا نام برد و آن را زمینه به وجود آمدن دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس دانست.

وی افزود: آنچه که امروز پیش روی ماست جنگ نرم است، لازمه اینکه یک جوان پیرو شهدا باشد این است که با ابعاد جنگ نرم آشنا باشد.

این مسئول همچنین، مهم‌ترین وظیفه مسئولان فرهنگی کشور را ارائه سیره عملی شهدا جهت الگو برداری از این ذخایر ارزشمند انقلاب دانست.

در ادامه این مراسم همچنین دوست، همرزم و برادر شهید حاجبی به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز به مدیحه سرایی در مدح شهدا پرداختند.

سردار شهید علی حاجبی در سال 1341 در خانواده‌ای مذهبی در روستای رودخانه بخش رودان از توابع استان هرمزگان دیده به جهان گشود.

در همان ایام نوجوانی گوی سبقت را از همه ربوده بود و نسبت به همه هم سن و سالانش امتیازاتی بسیار عظیم داشت از نظر روحی قوی و شجاع و مقاوم در برابر مشکلات و در عین حال صبور و بردبار بود.

وی در سال 1357 در اوج‌گیری انقلاب اسلامی در تمام تظاهرات مردم مسلمان ایران برای برکناری رژیم طاغوت شرکت فعال داشت.

حاجبی در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران در آمد از اول آغاز جنگ تجاوزگرانه رژیم مزدور بعث عراق به فرمان امامش وارد جنگ و مبارزه شد.

در جنگ‌های نامنظم شرکت فعال داشت، مدت 5 سال بود به طور مداوم در جبهه حق علیه باطل مشغول خدمت به اسلام بود.

سردار حاجبی، در هشتم تیر ماه سال 1365 در جریان آزاد سازی منطقه عملیاتی مهران در منطقه قلاویزان در حالی که مسئولیت جانشین فرماندهی ستاد لشکر 41 ثارالله را به عهده داشت، شهد شیرین شهادت را نوشید و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی همچنین در طول دوران حضور خود در جبهه نبرد حق علیه باطل عهده‌دار وظایف خطیر دیگری نیز بود که از آن جمله می‌توان به فرماندهی مخابرات لشکر 41 ثارالله و فرماندهی یگان دریایی لشکر 41 ثارالله در عملیات والفجر هشت اشاره کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول