اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد

شکست آمریکایی‌ها برای انحراف در انقلاب‌های منطقه

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه از شکست ایجاد طرح آشوب آمریکایی در داخل ایران و الجزایر خبر داد و گفت: آمریکا به شدت درصدد ایجاد انحراف در انقلاب‌های منطقه با این گونه طرح‌هاست.

شکست آمریکایی‌ها برای انحراف در انقلاب‌های منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رامین مهمان‌پرست بعدازظهر امروز در جمع کارکنان سپاه عاشورا با بیان اینکه هرگونه حمله نظامی توسط آمریکا به ایران منتفی است، اظهار کرد: آمریکا حاضر نیست برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود هزینه‌های زیاد بپردازد چون درگیری نظامی هزینه‌های زیادی دارد و در حال حاضر توانایی آن را نیز ندارد.

وی با بیان اینکه  مردم غرب در برابر امنیت و رفاه خود حساسیت زیادی دارند، افزود: مردم این کشورها در مقابل این گونه مسائل بدون هیچ ملاحظه‌ای به مبارزه با سیاستمداران خود می‌‌پردازند.

مهمان‌پرست گفت: جلوی حرکت منطقه را نمی‌شود گرفت و اعتقاد داریم تحولات بیداری اسلامی عمیق و تاثیر تاریخی در کشورهای منطقه خواهد داشت و این امر، سردمداران استکبار و رژیم صهیونیستی را غافلگیر و به واقعیتی تلخ برای آنها تبدیل شده است که برای برون‌رفت از چنین وضعیتی آمریکا و جهان غرب در صدد به انحراف کشاندن نهضت‌های بیداری هستند.

وی گفت: آنها در چنین وضعیتی ساکت ننشسته و سناریوهای مختلفی را برای مدیریت انقلاب های منطقه همچون جایگزینی پسر حسنی مبارک در مصر و یا به صحنه کشاندن عمر و موسی و البرادعی در این کشور را تدارک دیده بودند که هر یک با بیداری ملت مقاوم مصر شکست خورد.

مطالبه اصلی مردم خارومیانه اعلام نفرت از سیاست‌های آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مطالبات اصلی مردم خاورمیانه و منطقه که حرکت‌های مردمی در آنها آغاز شده اعلام نفرت از سیاست‌های آمریکاست، اظهار کرد: آمریکا و کشورهای غربی به همراه رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از مطالبات مردمی و حمایت از‌ آنان مواضع و منافع را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: موج بیداری اسلامی در منطقه سبب هراس رژیم صهیونیستی شده و آمریکا و متحدانشان به‌دنبال تغییر صورت مسئله در منطقه هستند تا تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار داده و منحرف سازند.

شکست ایجاد طرح آشوب آمریکایی در داخل ایران و الجزایر

مهمان‌پرست گفت: در این راستا آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به انحراف کشاندن موج بیداری اسلامی در منطقه و تحت تاثیر قرار دادن این تحولات ایجاد آشوب در داخل کشورهای ایران، الجزایر و سوریه مورد هدف آنان بود که این پروژه و سناریو در ایران و الجزایر با شکست مواجه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانشان این پروژه را همچنان و به شدت در سوریه دنبال می‌کنند.

دست‌های به دنبال ناامن کردن سوریه  و فضای امن برای رژیم صهیونیستی هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وضعیت سوریه وضعیتی حساس برای منطقه ایجاد کرده و دست‌هایی در کار است تا با ایجاد بی‌ثباتی در سوریه به جریان مقاومت اسلامی لطمه‌زده و فضای امن برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

وی توضیح داد: در واقع به بهانه مطالبات مردمی تلاش می‌شود به اختلافات دامن زده شده و جنگ‌های داخلی گروه‌ها تقویت شود.

مهمان‌پرست با بیان اینکه همه خواهان این هستند که مطالبات مردمی در کشورها از جمله سوریه تحقق یابد، افزود: این کار با ایجاد فضایی باثبات و آرام و مسالمت‌آمیز امکانپذیر است.

مهمان‌پرست با بیان اینکه تحولات منطقه می‌تواند تاثیر تاریخی برای کشورها داشته باشد، گفت: تحولات سیاسی و اجتماعی خاورمیانه تاثیرگذار در سیر تحولات تاریخی منطقه است و  اگر این رویارویی به نفع مردم مسلمان منطقه و ملت‌های آزادیخواه رقم بخورد، به طور قطع خاورمیانه جدید مورد دلخواه اسلام که نقطه عطفی در تاریخ تحولات جهان است را ملاحظه خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شرایط حساس تدبیر و به‌کارگیری سیاست‌های مدبرانه در وزارت امور خارجه، شرط گذر از این پیچ تاریخی است؛ ضمن آنکه نباید احساسات بر تدبیر غلبه کند.

مهمان‌پرست عزت، حکمت و مصلحت را جزو اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: اگر در این شرایط حساس دچار اشتباه بشویم، نقشه‌های دشمنان علیه نظام کلید خورده و اجرایی خواهد شد.

روش فشار و تهدید و تحریم در مقابل ملت ایران روشی شکست خورده است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به موضوع تحریم‌های اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران اشاره کرد و افزود: تحریم اقتصادی به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، اقدامی غیرمنطقی و ناعادلانه است اما تأثیری در روند حرکت ملت ما برای دستیابی به حقوق اساسی خود ندارد.

وی افزود: اصولاً شیوه تهدید، فشار و تحریم در مقابل ملتی که برای رویکرد خود منطق و استدلال قوی دارد، روشی شکست خورده است.

مهمان‌پرست با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا بحث پرونده‌ای هسته‌ای ایران را بهانه قرار داده و از آن برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این کشورها بهتر از همه از صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطلاع دارند، چراکه تهران تمام مفاد معاهده "ان پی تی" را قبول کرده و براساس آن به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: این موضوع بر مبنای فتوای رهبر معظم انقلاب که هرگونه استفاده تسلیحاتی از انرژی هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، جزو اصول و اعتقادات ما بوده و هرگز به سمت استفاده‌های غیر علمی و فناوری از این انرژی نخواهیم رفت.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول