اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از صنعت نفت

صنایع دستی کارآفرین و اثرگذار در اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: صنایع دستی بعد از صنعت نفت یکی از بخش‌های کارآفرین و اثرگذار در اقتصاد کشور است.

صنایع دستی کارآفرین و اثرگذار در اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی رضوانی ظهر امروز در مراسم افتتاح نگارخانه صنایع دستی استان اظهار داشت: صنایع دستی از جمله صنایعی است که وسعت اشتغالزایی بسیاری دارد و با پرداختن به آن می‌توان ایجاد اشتغال پایدار کرد.

وی تصریح کرد: چنانچه در حوزه صنایع دستی سرمایه‌گذاری لازم از سوی مسئولان صورت گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون و تخصیص اعتبارات مناسب زمینه تقویت این بخش فراهم شود، شاهد رفع بیکاری در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از صنایع دستی بیان کرد: در حال حاضر استفاده از صنایع دستی در بین خانواده‌ها بسیار کمرنگ است که برای افزایش آن باید ذائقه‌سنجی بازار مصرف و تنوع در محصولات صورت گیرد.

رضوانی ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی را ضربه‌ای مهلک بر پیکره صنایع دستی کشور دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز کلاهای وارداتی بی‌کیفیت که از قیمت پایینی نیز برخوردارند مورد اقبال جوانان قرار گرفته که برای مقابله با آن باید صنایع دستی نقاط مختلف کشور در حجم‌های کوچک و ارزان در بازار مصرف عرضه شود که راه‌اندازی اتوبوس سیار صنایع دستی گام ارزنده‌ای در این راستا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ساماندهی 6 هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان افزود: سال گذشته بخشی از تولیدات این هنرمندان شامل گیوه و تراش سنگ‌های قیمتی، نشان استاندارد را دریافت کرده‌اند.

مسلم پور قاسمیان فرماندار اراک نیز با اشاره به اینکه صنایع دستی کشور باید جایگاه اصلی خود را در نزد عموم مردم به دست بیاورد، خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از هنرهای دستی در بین مردم کشور شد.

در این نمایشگاه آثاری از 50 هنرمند شهرستان اراک شامل تذهیب، نگارگری، خوشنویسی، قلم‌زنی، معرق، منبت، کنده کاری روی استخوان و شاخ، خط ناخونی، مینا کاری و سوخته کاری روی چوب به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول