اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

تراکم جمعیت مناطق کم‌برخوردار 50 برابر نقاط برخوردار است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تراکم جمعیت مناطق کم‌برخوردار نسبت به مناطق برخوردار در برخی نقاط 50 برابر می‌شود.

تراکم جمعیت مناطق کم‌برخوردار 50 برابر نقاط برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد عباس شیرمحمدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای ساماندهی، بازسازی و بهسازی مطلوب مناطق کم‌برخوردار که در تالار پارک کوهسنگی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این آمار برای یک منطقه کم‌برخوردار شهری رقم بسیار خوبی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت مناطق کم‌برخوردار نسبت به مناطق برخوردار در برخی نقاط 50 برابر می‌شود تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که مناطق کم‌برخوردارتر به دلیل اینکه در آنها تعداد بزهکاران بیشتر است مناطق پایین‌تری از لحاظ فرهنگی هستند.

وی در این باره ادامه داد: وقتی در یک منطقه تعداد افراد جمعیت بیشتر باشد به طبع وقوع جرم و جنایت نیز در آن منطقه زیادتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه به هر حال ما در مشهد مناطق حاشیه‌ای و ضعیف هم داریم، تاکید کرد: شهرداری باید برای متوازن کردن توسعه شهری کوشش کند که تحقق این امر به نفع خود شهرداری هم هست.

شیرمحمدی در این راستا ادامه داد: باید برای رسیدن به این موفقیت‌ها در این زمینه نخست یک درک جامع از شرایط موجود و شناخت کافی در مورد نیازهای شهری داشته ‌باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای شناخت شرایط اول باید دلایل به وجود آمدن این مناطق را بدانیم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم به وجود آمدن مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین در واقع مهاجرت روستائیان به شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران این پدیده را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: در این زمینه می‌توانیم برای کمتر کردن پدیده‌هایی مانند حاشیه‌نشینی دو اقدام را انجام دهیم.

شیرمحمدی ادامه داد: اولین راه حل این است در آمدن روستائیان به شهرها باید تدابیری اتخاذ شود که همه این افراد در یک سری کلان‌شهر متمرکز نشوند.

وی در ادامه افزود: دومین راه‌حل این است که با انجام برنامه‌ریزی‌ها این مهاجرت‌ها را سازماندهی کنیم و منفعلانه برخورد نکنیم.

شیرمحمدی با بیان این مطلب که یکی از مسائلی که از اول شورای سوم در دستور کار قرارگرفته این است که استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده‌است، اظهار کرد: از لحاظ خدمات عادی شهری تا حدود زیادی در این امر موفق بوده‌ایم و برای تمام مناطق شهری یک جور امکانات اولیه را قرار داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد جذب سرمایه‌گذاری برای رسیدگی به مناطق کم برخوردار را حرکتی در راستای عدالت اجتماعی دانست و تاکید کرد: برای جذب این سرمایه‌گزاری‌ها مشوق‌هایی مانند تسهیل کردن امور برای سرمایه‌گزاران قرار داده‌ایم.

شیرمحمدی ادامه داد: در این راستا اقداماتی از قبیل تسهیل در روند تغییر کاربری شهرداری، تسهیل در روند دادن پروانه و تخفیفات برخی وجوه متعلق به شهرداری توسط شهرداری انجام‌شده‌است.

وی با اشاره به اینکه هر تهدیدی را می‌توان با مدیریت صحیح تبدیل به فرصت کرد: بحث حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار هم نیز شامل این موارد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیشترین نرخ و میزان فعالیت‌های شغلی در مشهد در محدوده جنوب‌شرقی شهر است که شامل محدوده‌های سیدی، شهرک ساختمان و غیره می‌شود.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول