اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توان‌افزایی تیم‌های ایثار

مسابقات تخصصی جمعیت هلال احمر همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسابقه تخصصی مهارتی و آمادگی جسمانی به منظور توان‌افزایی و سنجش مهارت‌های تیم‌های ایثار در استان همدان برگزار شد.

مسابقات تخصصی جمعیت هلال احمر همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز مسابقه تخصصی مهارتی و آمادگی جسمانی به منظور توان‌افزایی و سنجش مهارت‌های تیم‌های ایثار در استان همدان برگزار شد.

در این مسابقه 14 نفر از امدادگران که اخیراً مفتخر به دریافت درجه ایثار شده بودند، مهارت‌های تخصصی و آمادگی جسمانی خود را به معرض آزمایش گذاشتند و سه نفر از آنها با درجه ایثار به مرحله کشوری مسابقات آمادگی جسمانی و مهارت‌های تخصصی راه یافتند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این مراسم با اشاره بر لزوم آمادگی جسمانی و مهارت‌های تخصصی امدادگران اظهار کرد:‌ امدادگرانی که به جایگاه ایثار می‌رسند باید برخی آیتم‌ها را گذرانده و موفق به گذراندن دوره‌های تخصصی و اخذ مدارک مربوطه شوند.

حمید ره‌انجام افزود: 14 نفری که موفق به اخذ درجه ایثار شده بودند در شش آیتـم (شنا، آمادگی ‌جسمانی، کار با طناب، کار با GPS، کمک‌های اولیه، ست‌های هیدورلیک و کار با بابکت و لیفتراک) با یکدیگر رقابت کردند که سه نفر از آنها به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

وی یادآور شد: آکوخدری از همدان، اصغر مظاهری از بهار و بهمن جلالوند از شهرستان نهاوند سه نفری بودند که به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: نفرات نخست تا پنجم، تیرماه به منظور طی آموزش‌های مهارتی به سازمان امداد کشور اعزام می‌شوند.

وی ضمن اشاره به روند افزایش آمادگی- جسمانی در همه گروه‌های امدادی افزود: به منظور توان‌افزایی تیم‌های امداد کوهستان استان متشکل از 60 نفر برادر و 60 نفر خواهر نجاتگر در اواخر تیرماه دو دوره جداگانه بازآموزی به مدت هر کدام 72 ساعت در دشت میشان برگزار خواهد شد که مهم‌ترین این آموزش‌ها شامل کار با طناب، صعود، فرود، ابزارشناسی و پایین آوردن مصدوم است.

ره‌انجام تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر استان را یکی از تیم‌های موفق در سطح کشور خواند و یادآور شد: با توجه به بافت کوهستانی استان وجود تیم‌های امدادی که قادر به فعالیت و انجام عملیات باشند بسیار ضروری است و تربیت امدادگران با توانایی کار در ارتفاعات از برنامه‌های مهم این جمعیت است. 

وی بیان داشت: طرح امداد تابستانی از ابتدای فصل گرما و با شروع مسافرت‌های هموطنان در محورهای مواصلاتی استان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در این طرح 15 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد هشت پایگاه ثابت، پنج پایگاه موقت و دو پایگاه سیار در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول