اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد:

35 درصد جمعیت استان یزد جوان است

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: 35 درصد جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری یزد را جوانان تشکیل می‌دهند.

35 درصد جمعیت استان یزد جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هدایت‌الله شرف‌الدینی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته جوان اظهار داشت: امور جوانان در اداره کل ورزش و جوانان ماموریت سازماندهی‌، شناسایی، حمایت و تقویت وضعیت روحی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوانان و تعمیق باورهای دینی و هویت ایرانی اسلامی آنان از طریق شناسایی و حمایت از استعدادها، ظرفیت‌ها، تشکل‌ها،‌ کارآفرینی‌ها و کمک برای تسهیل ازدواج و پایداری آن و برنامه‌ریزی اوقات فراغت با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و پایش اقدامات آنان بر اساس شاخص‌هایی که تدوین می‌شود را بر عهده دارد.

وی همچنین با اشاره به راهبردها و سیاست‌های کلی در امر جوانان عنوان کرد: انسجام در ساماندهی جوانان با همکاری همه دستگاه‌های کشور و هم‌گرایی آنها در خدمات‌دهی فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی به جوانان و پایش شاخص‌های اجرایی نهادهای متولی در راستای منشور تربیتی نسل جوان از جمله این راهبردهاست.

شرف‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته جوان افزود: تلاش می‌کنیم در این هفته چهره واقعی و سیره حضرت علی اکبر (ع) را به عنوان الگویی کامل برای جوانان به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه هفته جوان از هشتم تیرماه آغاز می‌شود و تا 15 تیرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن روز جوان توسط سمن‌ها در میبد، اردکان، بافق، خضرآباد در طول هفته جوان، بازدید از دفاتر فعال سازمان‌های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان در هفته جوان، گلباران و زیارت قبور شهدا با همکاری بنیاد شهید، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، برگزاری ورزش صبحگاهی در پارک هفت تیر،‌ برگزاری همایش کوهپیمایی و ... از جمله برنامه‌های هفته جوان در این معاونت است.

شرف‌الدینی با بیان اینکه زمانی که سازمان ملی جوانان به طور مستقل فعالیت می‌کرد، در یزد 140 سمن در این زمینه فعال بود،‌ اظهار داشت: پس از ادغام به دلیل وقفه‌ای که ایجاد شد، برخی سمن‌ها غیرفعال شدند و اکنون 50 سمن در استان فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سمن‌ها عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های مختلف در زمینه ازدواج،‌ اوقات فراغت و ... از جمله این دوره‌های آموزشی است.

شرف‌الدینی، عمده‌ترین فعالیت سمن‌های فعال در امور جوانان استان یزد را فعالیت در زمینه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت استان یزد را جوانان تشکیل می‌دهند، در صددیم با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های ازدواج، اوقات فراغت، موادمخدر و ... به بررسی و رفع مسائل و مشکلات این قشر بپردازیم.

در پایان این نشست مقرر شد؛ خبرنگاران نیز با معرفی دو نماینده، ستاد خبرنگاران فعال استان یزد را تشکیل دهند تا در نزدیک‌ترین مناسبت از فعالان این عرصه به ویژه در بحث جوان تجلیل شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول