اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

92 درصد از جمعیت مولد کشور باسواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 92 درصد از جمعیت مولد کشور از رده سنی 10 تا 49 سال باسواد هستند.

92 درصد از جمعیت مولد کشور باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی باقرزاده در نشست مشترک مسئولان استان، مسئولان قضایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای توانمندسازی آموزش و پرورش و اینکه به رسالت اصلی آن عمل کنیم، نیازمند تغییرات اساسی و جدی هستیم که مقام معظم رهبری به عنوان تحول بنیادین از این تغییرات یاد کردند.

وی بیان داشت: یک بخش این سند تغییر ساختار نظام آموزشی افزایش دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال است که کار بسیار گسترده‌ای در سطح کشور است.

باقرزاده گفت: با توجه به فرموده امام خمینی (ره) که "ایران را سراسر مدرسه کنیم"، این جایگاه برای رشد و تعالی کشور مطرح شد.

وی با اشاره به آمار 47 درصدی باسوادی ایران در سال 1357 عنوان کرد: برمبنای آمارهای سوادآموزی و براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 85 حدود 85 درصد از افراد بالای شش سال در جامعه باسواد هستند.

باقرزاده تصریح کرد: 92 درصد از جمعیت مولد کشور از رده سنی 10 تا 49 سال نیز باسواد هستند.

وی گفت: بر اساس برنامه بی‌سوادی در رده سنی 10 تا 49 سال باید تا پایان سال 94 به صفر برسد.

باقرزاده ابراز داشت: ما در سوادآموزی مشکل بودجه نداریم، هزینه عادی یک بی‌سواد بین 380 تا 400 هزار تومان است و این هزینه به هر کسی که بتواند یک شخص بی‌سواد را باسواد کند، پرداخت می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 45 میلیون بزرگ‌سال زیر دیپلم در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای این گروه کتب مناسب با سن آنها منتشر نشده است.

وی بیان داشت: 450 عنوان کتب در نهضت سوادآموزی در حال باز تولید است که به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول