اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تعاون اداره‌کل تعاون استان اصفهان:

ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها هنوز ابلاغ نشده است

خبرگزاری فارس: مسئول بخش تعاون اداره‌کل تعاون استان اصفهان گفت: در صورت ابلاغ از سوی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در سال جاری تسهیلاتی به تعاونی‌های متقاضی وام تعلق می‌گیرد.

ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها هنوز ابلاغ نشده است

علیرضا تیغ‌ساز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعاونی‌های فعال در سطح استان اصفهان اظهار کرد: در صورت ابلاغ از سوی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در سال جاری تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به تعاونی‌های متقاضی تعلق می‌گیرد.

*جشنواره تعاونی برتر شهریورماه جاری برگزار می‌شود

وی در مورد این تسهیلات ادامه داد: تعاونی‌های متقاضی این تسهیلات، طرح‌هایی را به کارگروه و کمیته اعتباری استان ارائه می‌دهند که پس از بررسی، در صورت تصویب به بانک توسعه تعاون ارجاع داده می‌شوند.

مسئول بخش تعاون اداره‌کل تعاون استان اصفهان به دیگر راه‌های حمایت از تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره انتخاب تعاونی برتر در اصفهان در شهریورماه سال جاری و در هفته تعاون که هر ساله تعاونی‌های برتر در گرایش‌های مختلف در سطح استان انتخاب می‌شوند و به وزارت تعاون معرفی و از آنها تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای بهره‌وری در تعاونی‌ها تصریح کرد: برای افزایش بهره‌وری در تعاونی‌ها همانند سال‌های پیش آموزش تعاونی‌ها، آموزش قوانین و آموزش‌های تخصصی توسط وزارت تعاون انجام می‌شود.

تیغ‌ساز ادامه داد: گرفتن ایران‌کد و استانداردها توسط تعاونی‌ها و ارائه کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم‌بهره به گروه‌های خاصی از تعاونی‌ها در اواخر سال مانند تعاونی بانوان، تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاه و تعاونی‌های تحت پوشش بهزیستی و نظارت مالی و حقوقی بر تعاونی‌ها نیز در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.

*دریافت تسهیلات تنها راه‌حل مشکل تعاونی‌ها نیست

وی با اشاره به شرایط دریافت تسهیلات به تعاونی‌های متقاضی وام گفت: این تسهیلات به دو صورت گردش حساب تعاونی‌ها که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود و کمک‌های فنی و اعتباری که هر ساله در بودجه دولت قرار دارد و در صورت تصویب ابلاغ می‌شود.

مسئول بخش تعاون اداره‌کل تعاون استان اصفهان با اشاره به اینکه تسهیلات تنها عامل حل مشکل تعاونی‌ها نیست، تاکید کرد: برای اجرای طرح‌هایی که از سوی تعاونی‌ها ارائه می‌شود علاوه بر تسهیلات، مدیریت تعاونی‌ها نقش اصلی در پاسخ‌گو بودن این وام‌ها دارد.

وی با توجه به شرایط دریافت تسهیلات به تعاونی‌های متقاضی اضافه کرد: از شرایط دریافت این تسهیلات ارائه طرح توجیهی فعالیت‌ها از لحاظ فنی و اقتصادی و ارائه سایر مدارک مانند وثیقه ملکی برای دریافت مبالغ بالا است.

تیغ‌ساز ادامه داد: در سال گذشته بخش تعاون با تاسیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری برای تأمین بخشی از وثیقه ملکی، خدماتی را به تعاونی‌ها ارائه دادند.

*اصفهان هر سال یک تعاونی برتر کشوری دارد

وی به طرح‌هایی که توسط تعاونی‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 4 هزار تعاونی فعال در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که هر ساله در دو برهه زمانی هفته تعاون و دهه فجر طرح‌هایی که توسط تعاونی‌ها قابل بهره‌برداری است، افتتاح می‌شود.

مسئول تعاون اداره‌کل تعاون استان اصفهان با توجه به انتخاب تعاونی‌های برتر تصریح کرد: از مهم‌ترین ضوابط انتخاب تعاونی برتر، سوددهی در سه سال گذشته، داشتن تراز مالی مثبت، رعایت قوانین و مقررات مالی و دیگر ضوابطی که از سوی این جشنواره  وضع می‌شود، است که استان اصفهان هر ساله تقریباً یک تعاونی برتر در سطح کشوری داشته است.

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در هفتمین جشنواره تعاونی برتر افزود: تعاونی‌ها با ثبت‌نام در سایت www.7tv.ir از 16 خرداد تا 16 تیرماه جاری که از سوی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده است با ارائه مدارک در گرایش مختلف برای شرکت در جشنواره انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول