اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه گیلان خبر داد:

فعالیت 47 انجمن علمی در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان از فعالیت 47 انجمن علمی در دانشکده‌ها، پردیس بین‌المللی و پژوهشکده این دانشگاه خبر داد.

فعالیت 47 انجمن علمی در دانشگاه گیلان
ایرج شاکری‌نیا امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت، اظهار داشت: به منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه‌های کشور، تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی و همچنین بهره‌گیری از توانمندی و خلاقیت آنها در تحقق توسعه علمی و نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، انجمن‌های علمی دانشجویی حوزه‌های مختلف دانش تشکیل می­شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر دانشجویان و مساعدت اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌ویژه اساتید مشاور انجمن‌های علمی زمینه فعالیت‌های روز افزون تشکل‌های علمی دانشجویی فراهم شود.
معاون دانشگاه گیلان، انجمن‌های علمی دانشجویی را تشکل‌هایی دانست که طبق توافق و مشارکت داوطلبانه گروهی از افراد در یک رشته یا به صورت میان رشته‌ای دارای تخصص و مهارت هستند.
شاکری‌نیا با بیان اینکه انجمن‌های علمی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و ترویجی فعالند، تصریح کرد: انجمن‌های علمی طبق آیین‌نامه ابلاغ شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات مربوطه تشکیل می‌شوند و بر مبنای اساسنامه داخلی خود فعالیت می‌کنند.
وی تشکیل انجمن‌های علمی دانشجویی را در سال 1378با ابلاغ آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد و گفت: تعدادی بسیاری از این انجمن‌‌ها در مدت کوتاهی در دانشگاه‌ها ایجاد شدند و دانشجویان در آنها به فعالیت می‌پردازند.
معاون دانشگاه گیلان اذعان داشت: انجمن‌های علمی دانشجویی در راستای تقویت نشاط علمی بین دانشجویان ممتاز علمی و حمایت از فعالیت‌های جمعی و خودجوش پژوهشی و همچنین راهنمایی و مشارکت دانشجویان مستعد و توانمند برای بالندگی علمی و فرهنگی دانشگاه در رشته‌های مختلف تحصیلی با حمایت دانشگاه گیلان تشکیل شده است. 

*بدحجابی بنیان خانواده را سست می‌کند

شاکری‌نیا به توطئه‌های دشمنان علیه جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عمده این توطئه‌ها بر خانواده، جوانان و نوجوانان جامعه متمرکز است.
وی با بیان اینکه دشمن اعتقاد دارد اگر بتواند زنان را به‌ عنوان ابزار در جامعه قرار دهد ‌به اهداف خود رسیده است، تصریح کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی در این عرصه دچار ضعف شود خواسته‌های دشمن تحقق می‌یابد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان خواستار نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی شد و تاکید کرد: از بسترهای فرهنگی و بافت‌های سنتی و فرهنگی مناطق مختلف نباید غفلت شود. 
شاکری‌‌نیا با اشاره به تبیین فلسفه و پیامدهای مثبت فرهنگی، اجتماعی، روانی و اخلاقی عفاف و حجاب در عرصه‌های مختلف زندگی، خاطرنشان کرد: عدم رعایت حجاب و عفاف در سست کردن بنیان‌های اخلاقی خانواده و جامعه بسیار تاثیرگذار است.
 
* تقویت نشریات دانشجویی دانشگاه گیلان
 
این مسئول با اشاره به اهمیت نشریات دانشجویی، بیان داشت: پر کردن اوقات فراغت یکی از نیازهای دانشجویان است و فعالیت نویسندگی و چاپ نشریات دانشجویی می‌تواند از جمله اقدام‌های مفید برای پرکردن اوقات فراغت آنها محسوب شود.
معاون دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت بیش از 72 نشریه دانشجویی در این دانشگاه، افزود: نشریات با توجه به اولویت‌ها و فضای انتشار نشریه باید نسبت به انتخاب و گزینش مقاله‌ها اقدام کنند ضمن اینکه مطالبات مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی جزو اولویت‌های نشریات دانشجویی است.
وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: دهه عدالت، پیشرفت و توسعه طبق آموزه‌های بومی است و دانشگاه مهم‌ترین نقش‌آفرینی را در عرصه‌های بومی‌سازی ایفا می‌کند.
شاکری‌نیا کیفی کردن محتوای نشریات دانشجویی با آموزش فعالان دانشجویی در این عرصه را دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول