اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

مأموریت انجمن‌های علمی کمک به پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: مأموریت انجمن‌های علمی کمک به پیشرفت کشور است که با هدف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مشارکت در روند سیاست‌گذاری‌ها در راستای پیشرفت کشور بوده به طور کامل هماهنگ است.

مأموریت انجمن‌های علمی کمک به پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هادی اکبرزاده بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تفکر علمی و پیشرفت اجتماعی در اصفهان با بیان اینکه علم و فکر دو عامل پیشرفت هستند، اظهار داشت: امروز جامعه به تفکر علمی برای پیشرفت امور نیازمند و تسلط و اشراف داشتن و تمرکز افکار بر روی موضوع مشخص از جمله الزام‌های موجود در تفکر علمی است .

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) از عدم تفکر هوشمندانه ابراز ناراحتی می‌کردند، یادآور شد: در قرآن و بسیاری از روایات به موضوع تفکر علمی توجه و تاکید ویژه شده و عنوان شده یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت بدون تفکر است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه منظور از تفکر علمی تفکر آگاهانه است، گفت: غیر علمی نیز تفکر سطحی، غیر متمرکز و بدون هدف تلقی می‌شود.

وی بیان داشت: مأموریت انجمن‌های علمی کمک به پیشرفت کشور است که با هدف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مشارکت در روند سیاست‌گذاری‌ها در راستای پیشرفت کشور بوده به طور کامل هماهنگ است.

اکبر‌زاده با بیان اینکه انجمن‌های علمی می‌توانند نقش بسیار موثری در تدوین الگو ایفا کنند، گفت: انجمن‌های علمی به عنوان محل تجمع نیروهای صاحب‌نظر و کاردان و پایگاه نیروهای نخبگانی جامعه علمی، دریچه دسترسی به این ظرفیت عظیم فکری و علمی در روند تدوین الگو به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: از آن جائیکه انجمن‌های علمی ساختاری غیر دولتی و به طور کامل منعطف دارند و فضای حاکم بر آنها منطبق بر خرد جمعی است، بنابراین بستر مناسبی برای توسعه گفتمانی و اقناع جامعه علمی کشور هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: انجمن‌ها می‌توانند با ترویج تفکر علمی و خردورزی در جامعه، رفع ابهام از واژه علم و ارائه تعریف مورد اتفاق و اصلاح و تدوین شاخص‌های بومی پیشرفت علمی، همگانی کردن علم و نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ا‌ی و فضائل معنوی در روند تدوین الگو ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول