اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور خبر داد

10 تیرماه حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) در نیشابور

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور از حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) در نیشابور در 10 تیرماه سال جاری خبر داد.

10 تیرماه حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدجلال هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیشابور که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار داشت: شبیه‌سازی‌ها سبب ماندگاری اعتقادات می‌شود.

فرماندار نیشابور افزود: برنامه‌ سالروز ورود امام رضا(ع) در 10 تیرماه باید معنوی‌تر، فرهنگی‌تر و پرجاذبه‌تر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: چون این حرکت با مباحث هنری ارتباط دارد، روی تعالی شخصیت افراد تأثیرگذار است.

فرماندار نیشابور اظهار داشت: وظیفه دستگاه سیاسی این است که از ظرفیت‌های شهر استفاده کند و از مردم برای استفاده از مراسم دعوت کند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور درباره طرح ایده‌های نو در این مراسم، تأکید کرد: باید مباحث جدید و شبیه‌سازی‌ها کاملاً با امام جمعه یا امام جمعه موقت هماهنگ شود تا وجهه شرعی آن دچار اشکال نشود.

هاشمی تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی کسی حق ندارد از خودش چیزی کم یا اضافه کند.

وی در ادامه این جلسه مهدی نوروز نماینده دانشگاهیان در شورای فرهنگ عمومی نیشابور هم گفت: باید به‌ دنبال معرفی سیره ائمه(ع) در سطوح مختلف سنی به ‌ویژه پایین‌تر باشیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور، افزود: اگر قرار است در عرصه فرهنگ کار زیربنایی شود باید در این خصوص برنامه دائمی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای جبران این فاصله بلند زمانی، هر چه برنامه سنتی‌تر باشد ما را به زمان قدیم نزدیک‌ می‌کند.

حجت‌الاسلام رجبعلی سلامی نماینده ائمه جماعات در شورای فرهنگ عمومی نیشابور نیز گفت: در راستای برگزاری این مراسم باید برنامه‌هایی در نظر گرفته شود که نقش مردم بیشتر در آن لحاظ شود و همان واقعه و شور و اشک مردم دوباره تداعی شود.

سیداحمد قلندری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور هم در ادامه یادآور شد: این مراسم نباید به یک روز اکتفا شود و سخنران باید با استفاده از فضای محافل عمومی چون مساجد، جلسات مذهبی و اداری به یادآوری وقایع این روز و ترویج فرهنگ رضوی بپردازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: صبح جمعه 9 تیرماه حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) در فدیشه، جمعه شب ویژ‌ه‌برنامه مردمی در فرهنگسرای سیمرغ، عصر روز شنبه دهم تیرماه حرکت نمادین کاروان امام رضا(ع) در نیشابور و صبح روز یک‌شنبه یازدهم تیرماه حرکت نمادین همین کاروان در قدمگاه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال فراخوان طرح حرکت بیش از 360 نفر هنرمند در اجرای این برنامه نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: اداره بازرگانی و مجمع امور صنفی و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در اجرای این مراسم‌ها تأکید کرد.

نماینده خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی نیشابور نیز، گفت: اصناف در دو سال گذشته برخلاف سال‌های قبل‌تر از آن مشارکت تبلیغاتی کم‌تری در گرامیداشت این روز دارند.

حامد صادقی افزود: سال‌های قبل اکثر مغازه‌ها پرچم سبز رنگ حدیث شریف سلسله‌الذهب را بر درب مغازه نصب می‌کردند اما سال گذشته این تبلیغات مبارک که چهره زیبایی به شهر در آن ایام بخشیده بود، مشاهده نشد.

وی ادامه داد: بهتر است برای سال‌های آینده برخی روایات تاریخی در این‌باره در قالب موضوعات نمایشی بازسازی شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول