اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خردادماه

پروانه‌ها راوی داستان امام رضا(ع) می‌شوند

خبرگزاری فارس: برنامه‌ «هم‌سفر با پروانه‌ها» شامل پنج بخش مختلف ویژه‌ گروه‌های سنی «ب» و «ج» در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) مشهد در حال برگزاری است.

پروانه‌ها راوی داستان امام رضا(ع) می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این برنامه همراه با داستان سفر پروانه، زندگی امام رضا(ع) را از تولد تا شهادت دنبال می‌کنند.

این برنامه در قالب پنج بخش مختلف نقالی و پرده‌خوانی، نمایش سایه‌ای، نمایش عروسکی و کارگاه‌های کتاب و بازی، کودکان را با روایات و داستان‌های زندگی حضرت ثامن‌الائمه(ع) آشنا می‌کند.

در بخش نخست برنامه‌، کودکان با پروانه‌ای همراه شده و در قالب نقالی داستان، تولد حضرت را در هشت پرده تا شهادت امام موسی‌کاظم(ع) و آغاز امامت حضرت رضا(ع) دنبال می‌کنند و سپس در یک نمایش سایه‌ای داستان «گنجشک و مار» از دروس کتب درسی خود را مرور کرده و پس از یک استراحت کوتاه در کارگاه کتاب و بازی، دوباره هم‌سفر پروانه شده و در 10 پرده، زندگی امام رضا(ع) را تا شهادت ایشان دنبال می‌کنند.

در قسمت پایانی این برنامه نیز کودکان با اجرای نمایشی عروسکی، داستان پیرزنی را می‌بینند که آرزوی زیارت حرم مطهر را داشته و داستان ضامن آهو را روایت می‌کند.

محمد جهان‌پا که اجرای برنامه‌ی پرده‌خوانی را برعهده دارد ویژگی این برنامه را استفاده‌ کامل از نمادها و رنگ‌های جذاب برای کودکان دانسته و می‌گوید: در بخش پرده‌خوانی با فضایی که انتخاب شده و نزدیکی بچه‌ها با شخصیت‌ها به نحوی که حتی می‌توانند شخصیت‌های برجسته از سطح دکور را لمس کنند، امکان قرابت بیش‌تر کودکان با روند داستان را فراهم آورده است.

برنامه «هم‌سفر با پروانه‌ها» که از ابتدای اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی آغاز شده، تا پایان خردادماه سال جاری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول