اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز ورود امام ‌رضا(ع) به نیشابور صورت می‌گیرد

حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) از مقابل بوستان امین نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سالروز ورود امام ‌رضا(ع) به نیشابور، حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) از مقابل بوستان امین نیشابور صورت می‌گیرد.

حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) از مقابل بوستان امین نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ به نقل از روابط عموی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، سیداحمد قلندری اظهار داشت: به مناسبت دهم تیر سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور نماز جمعه 9 تیرماه جاری در محل امام‌زاده محمد محروق(ع) برگزار می‌شود و در این روز مراسم آیینی ویژه‌ای در روستای فدیشه بخش میان‌جلگه نیشابور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین ساعت 5 بعد از ظهر روز 10 تیرماه جاری حرکت نمادین کاروان حضرت امام رضا(ع) از مقابل بوستان امین اسلامی به سمت مسجد جامع نیشابور برگزار شده و در این روز آرامگاه بی‌بی پسنده، امام‌زاده محمد محروق(ع) و بقعه قدمگاه رضوی گل‌باران می‌شود.

وی گفت: امسال 10 تیر نیز مصادف با ایام میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) است که مجلس جشنی در هیئت شاهزاده علی‌اکبر(ع) نیشابور با حضور مداحان ممتاز خراسان همراه با اجرای مسابقات برگزار خواهد شد.

قلندری تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این مراسم برپایی نمایشگاه کتاب و ارائه محصولات فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرهای نیشابور و قدمگاه، برگزاری مجموعه مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در نیشابور، اعزام کاروان پیاده از نیشابور به مشهد مقدس، اجرای مراسم سخنرانی و جشن بادبادک‌ها توسط مهدیه نیشابور از دیگر برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول