اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز زنجان:

80 درصد از مساجد زنجان در بافت مرکزی شهر قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: 80 درصد از مساجد شهر زنجان در بافت مرکزی شهر قرار دارد.

80 درصد از مساجد زنجان در بافت مرکزی شهر قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید ناصری ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: در شهرک گلشهر کاظمیه با وجود حدود 10 هزار واحد مسکونی آپارتمانی صرفا در برخی از فازها احداث مساجد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از مساجد فعلی در شهر زنجان در بافت پرجمعیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: فقط 20 درصد مساجد در بافت‌های اقماری هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه دولت پس از احداث مسکن‌های مهر برای هر محله 16 هزار نفری یک مسجد 300 متری احداث می‌کند، اضافه کرد: برای احداث هر مسجد نیز 120 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از شهرک‌های شهر زنجان به دلیل وجود مشکلاتی اقدام به تغییر کاربری زمینه ویژه احداث مسجد شده است،‌ ادامه داد:‌ اداره‌کل راه و شهرسازی استان می‌تواند یک طرح مطالعاتی در زمینه احداث مساجد انجام دهد.

ناصری با اشاره به اینکه راه‌اندازی خیمه‌ها، چادرهای گروهی و کانکس‌ها در کنار مساجد نیمه‌‌تمام می‌تواند اقدام موثری در ماه رمضان و شب‌های قدر باشد، تصریح کرد: در برخی از شهرک‌ها لازم است از فضای مدارس و سالن‌های ورزشی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه برق سازه‌های سبک و موقت در کنار مساجد شهر زنجان باید توسط شرکت برق تامین شود، خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان 130 نفر از امامان جماعت با خانواده خود به استان زنجان می‌آیند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار داشت: اداره‌کل بنیاد مسکن استان زنجان باید نسبت به تکمیل مساجد نیمه تمام اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول