اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تنکابن و عباس‌آباد خبر داد:

آغاز ساخت 17 بقعه و مسجد در تنکابن و عباس‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس آباد گفت: ساخت هفت بقعه و بازسازی 10 مسجد در منطقه تنکابن و عباس آباد آغاز شد.

آغاز ساخت 17 بقعه و مسجد در تنکابن و عباس‌آباد
 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام محمد حسینی با اشاره به اینکه شاهد کلنگ‌زنی و آغاز ساخت دو امام‌زاده در دانیال سلمانشهر و عسل محله دو هزار بودیم، اظهار داشت: دولت برای ساخت، توسعه، مرمت و تجهیز امامزادگان اعتبار مناسبی را به اوقاف اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص داده برای هر امامزاده 300 میلیون ریال است، ابراز داشت: این پروژه‌ها با کمک مردم و خیران ساخته می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد با اشاره به ساخت زائرسرا در جوار امامزادگان تصریح کرد: ساخت بقاع سیده آمنه خانم، آقا سید شیرعلی، سیده زیبا خانم و آقا سید قاسم دو هزار و آقا سیدعلی قلعه گردن هم در دستور کار قرار دارد.
حسینی گفت: از محل تملک و دارایی‌ها 10 مسجد در دو شهرستان تنکابن و عباس آباد با اعتبار 350 میلیون ریال تا پایان سال 90 مرمت و بازسازی می‌شوند.
وی با اهمیت شمردن شورای حقوق بیت المال گفت: تاکنون سه نشست با دادستان شهرستان تنکابن برگزار و استفتائات مقام معظم رهبری بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد توزیع شد.
حسینی تعداد مساجد این دو شهرستان 335  مسجد، بقاع متبرکه را 89 بقعه و تعداد موقوفات را 178 موقوفه با 3 هزار و200 رقبه اعلام کرد و بیان داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در این دو شهرستان اعزام روحانیون به روستاها و مناطق محروم، اجرای مسابقات قرآنی و دعای عرفه در 14 بقعه و مساجد شاخ ، نصب ضریح آقا سید ابراهیم در تشکون بوده است.
 وی از برپایی مسابقات فرهنگی ، دینی و قرآنی در مساجد بقاع متبرکه خبر داد و خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس و تصاویر بقاع متبرکه و عملکرد اوقاف از دیگر برنامه‌های هفته وقف است.
انتهای پیام/ص30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول