اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

احداث 118 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد کشور/ 27 مسجد در حال ساخت داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از احداث و تجهیز 118 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: هم‌اکنون 27 مسجد جدید نیز در حال احداث است.

احداث 118 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد کشور/ 27 مسجد در حال ساخت داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا صالحی پیش از ظهر امروز در حاشیه شرکت در همایش مشترک روسای واحدها و مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

وی توانمندسازی مدیران و کارشناسان فرهنگی، تدوین اسناد راهبردی نماز، اهتمام به پژوهش‌های فرهنگی، تشکیل شورای برنامه‌ریزی راهبردی و تاسیس سامانه اطلاعات فرهنگی را از جمله تدابیر مهم برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به احداث و تجهیز 118 مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 27 مسجد جدید نیز در حال احداث است و در واحدهای فاقد مسجد نیز برنامه‌ریزی شده تا سه سال آینده نسبت به احداث مسجد مناسب اقدام شود.

این مسئول پذیرش 137 پیکر پاک شهید گمنام در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: این شهدا در قالب 34 مقبره الشهدا معنویت خاصی به فضای دانشگاه‌های ما داده‌اند.

 

* اجرای 16 دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی

صالحی فعالیت‌های پژوهشکده قرآن و عترت را بی‌نظیر خواند و ادامه داد: از سوی پژوهشکده قرآن و عترت سالانه مسابقات سراسری قرآن و عترت با شرکت بیش از 200 هزار داوطلب از میان استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار می‌شود و علاوه بر این مسابقات بزرگ فرهنگی تاکنون 16 دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی نیز همواره با استقبال دانشگاهیان روبه‌رو شده است.

وی اهتمام به پژوهش‌های فرهنگی را از جمله اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دو پژوهشکده قرآن و عترت و مطالعات میان فرهنگی با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که این دو پژوهشکده فعالیت‌های پژوهشی معاونت فرهنگی دانشگاه را به صورت تخصصی پیگیری می‌کنند و از سوی این دو پژوهشکده سه مجله علمی و پژوهشی با عنوان صحیفه مبین با موضوع علوم قرآن و حدیث، مطالعات میان فرهنگی و بصیرت (مطالعات راهبری) با موضوع مدیریت راهبردی فرهنگی منتشر می‌شود.

 

* اعزام 16 هزار استاد و دانشجو به عمره مفرده

این مسئول سپس به فعالیت نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دبیرخانه شورای مرکزی نشریات دانشگاهی در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و تاکنون بیش از یک هزار و 170 نشریه دانشجویی را ساماندهی کرده و هر ساله نسبت به برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی مناطق اقدام می‌کند.

وی یکی از برنامه‌های معنوی تاثیرگذار انجام شده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده، عتبات عالیات  و اردوهای فرهنگی خواند و ادامه داد: در سال جاری 16 هزار استاد و دانشجو به عمره مفرده و 7 هزار دانشجو و استاد به اردوهای مختلف فرهنگی با هدف رشد و تعمیق باورهای دینی اعزام شدند. 

 

* 200 واحد دانشگاهی نظارت شدند

صالحی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در واحدهای دانشگاهی متذکر شد و اذعان  داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های عفاف و حجاب و آشنایی با فرق و عرفان‌های کاذب در قالب طرح اندیشه پویا در واحدهای سراسر کشور از جمله این کارگاه‌های آموزشی است.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تعداد کانون‌های فرهنگی فعال دانشگاه آزاد اسلامی را بیش از یک هزار کانون فرهنگی اعلام کرد.

وی در پایان نظارت و ارزیابی از فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی را مهم خواند و متذکر شد: در این راستا از مهر 1389 تاکنون بیش از 200 واحد دانشگاهی توسط اداره کل نظارت و ارزشیابی فرهنگی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول