اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

ساختمان مدیریت بحران گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح مرکز مدیریت بحران در دور چهارم سفر هیئت دولت در این استان خبر داد.

ساختمان مدیریت بحران گیلان افتتاح می‌شود

حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به ساختمان مرکز مدیریت بحران و زلزله‌نگاری گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: ساختمان مذکور 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال نصب تجهیزات آن هستیم.

وی از اتمام ساختمان مرکز مدیریت بحران گیلان حداکثر تا نیمه دوم خرداد سال جاری خبر داد و افزود: پروژه‌های ساختمان مدیریت بحران و مرکز زلزله‌نگاری استان در دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان افتتاح می‌شوند.

شعبانپور با بیان اینکه ساختمان مدیریت بحران گیلان پایلوت شمال و شمال غرب کشور می‌شود، تصریح کرد: بحران‌ها در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در این مرکز مدیریت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه خسارت سیل اخیر به جاده‌های استان را حدود 13 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: سیل به جاده‌های فومن، تالش، ماسال، رودبار، صومعه‌سرا، لنگرود، رشت و سیاهکل خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: جاده اصلی شهر فومن به ماسوله صدمه دیده است و در شهرستان رودبار نیز ریزش کوه داشتیم.

شعبانپور با اشاره به اینکه بسیاری از پل‌های روستایی براثر طغیان رودخانه‌ها تخریب شده است، خاطرنشان کرد: بازسازی سازه‌ها و پل‌ها آغاز شده و در بیشتر محورها تردد انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خواستار تامین اعتبار بازسازی سازه‌ها و پل‌های تخریب شده در اثر سیل اخیر شد و بیان داشت: جاده ماسوله در پنج نقطه آسیب دیده که در سه منطقه صدمه بسیار اساسی بوده و در حال ترمیم جاده هستیم.

وی به فصل گردشگری و اردوهای دانش‌آموزی در اردیبهشت جاری اشاره کرد و ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری فومن انجام شده تا به اتوبوس‌های ورودی به شهر زیبای ماسوله خدمات ارائه شود.

شعبانپور، افتتاح 13 هزار و 500 واحد مسکن مهر توسط رئیس جمهور در گیلان را از جمله فعالیت‌های سازمان راه و شهرسازی در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: امسال در هر فصل واحدهای مسکن مهر در استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح مسکن مهر رشت تا پایان اردیبهشت جاری خبر داد و تصریح کرد: 500 واحد مسکن مهر رشت اکنون آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های مسکن مهر تعاونی‌ها تا پایان سال جاری در گیلان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: امسال حدود 28 هزار واحد مسکن مهر در استان افتتاح می‌شود و بقیه واحدها در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

شعبانپور بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان دولت دهم تاکید کرد و گفت: تمام پروژه‌هایی که در دولت دهم آغاز شده باید به اتمام برسد و پروژه نیمه تمام به عهده دولت بعدی گذاشته نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول