اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

کشورهای اسلامی جولانگاه استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: کشورهای اسلامی امروزه جولانگاه استکبار جهانی شده است.

کشورهای اسلامی جولانگاه استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تحلیل حوادث و اتفاقات هفته جاری از قبیل مذاکرات هسته‌ای مسکو، تحولات کشور مصر، بحران‌آفرینی غرب و مرتجعان منطقه در سوریه و مرگ ولی عهد عربستان سعودی اظهار داشت: متأسفانه امروز بر اثر بی‌لیاقتی بعضی از حاکمان منطقه و موفقیت استکبار در توطئه علیه وحدت و انسجام مسلمانان، موجب شده امروز کشورهای اسلامی جولانگاه استکبار جهانی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بیداری اسلامی، این درد خانمان‌سوز را درمان کند.

شکوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله در روز مبعث گفت: برانگیخته‌شدن فکر، اندیشه و تهذیب اخلاق از دیدگاه رهبری از جمله نیازهای مبرم بشر به عنوان درس‌های بعثت است.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، توطئه‌های امروزی دشمنان ایجاد فتنه و اختلاف در میان پیروان مذاهب اسلامی به ویژه میان شیعه و سنی است که نیاز به وحدت و انسجام اسلامی را مضاعف می‌سازد.

امام جمعه خوی ادامه داد: رویکرد ملل اسلامی به دین محمدی(ص) که نشان از عجز و عقیم‌ماندن مکتب‌های شرقی و غربی دارد که این موضوع از جمله محورهای سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع مسئولان مردم و مهمان خارجی در روز بعثت بود.

امام جمعه خوی در ادامه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید از قطع پیوند خویشاوندی بپرهیزید و بدانید که خدا مراقب اعمال شماست.

وی ادامه داد: غیبت‌کردن یک بیماری اخلاقی و اجتماعی است و مصداقی از مصادیق منکرات در جامعه است و با در نظر داشتن اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم لذا ضرورت دارد موضوع غیبت را مورد توجه جدی قرار دهیم چون یکی از مبطلات معنوی روزه ماه رمضان، غیبت دیگران است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول