اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

عدم کیفیت کنتورهای دیافراگمی یک معضل اساسی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: 52 درصد مشترکین گاز استان مربوط به بخش خانگی است و عدم کیفیت کنتورهای دیافراگمی یک معضل اساسی به شمار می‌آید.

عدم کیفیت کنتورهای دیافراگمی یک معضل اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی پیش‌از‌ظهر امروز در سومین سمینار آموزشی سیستم‌های اندازه‌گیری و مانیتورینگ در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 15 میلیون مشترک، 919 شهر، 12 هزار و 215 روستای گازدار در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام شهرک‌های صنعتی استان زیرپوشش شبکه گاز هستند، تصریح کرد: در کردستان اکنون 177 واحد صنعتی و غیرصنعتی و یک نیروگاه گازی وجود دارد.

وی به میزان مصرف گاز استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هزار و 958 میلی‌مترمکعب مصرف گاز استان بوده که این میزان در سال 89 هزار و 941 مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: مصرف گاز استان در سال گذشته با اضافه‌شدن 156 روستا و یک شهر جدید، 48 هزار و 100 مشترک و 167 واحد صنعتی جدید و فعال شدن 10 جایگاه سی‌ان‌جی جدید نسبت به سال ماقبل آن تنها یک درصد افزایش داشته است.

مهدوی عنوان کرد: اگر در سال‌های قبل از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها فعالیت‌های مذکور رخ می‌داد شاهد افزایش 25 درصدی مصرف گاز در استان بودیم.

به گفته وی، حداکثر مصرف گاز در استان کردستان 12 میلیون مترمکعب در روز و متوسط مصرف آن هم 6 میلیون مترمکعب در روز است.

وی بیان داشت: 52 درصد مصرف گاز در استان مربوط به بخش خانگی، 33 درصد بخش صنعتی و 14 درصد مربوط به بخش تجاری است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: در کشور هزار و 587 ایستگاه سی‌جی‌اس قابل اندازه‌گیری میزان گاز ورودی وجود دارد که از این تعداد 27 ایستگاه در استان کردستان است.

مهدوی به بیان مشکلات اندازه‌گیری گاز پرداخت و گفت: محدودیت شدید در تامین کنتورها با توجه به افزایش قیمت‌ آن، عدم توانایی تامین‌کننده‌های محدود در کشور، کیفیت نامناسب کنتورهای دیافراگمی از مهم‌ترین مشکلات موجود در مجموعه اندازه‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه 15 میلیون کنتور نصب شده در سطح کشور وجود دارد، افزود: عدم وجود نظارت بر سازندگان و تولیدکنندگان، هم در بخش تولید و هم تعمیر کنتورها یکی از مشکلات شرکت‌های گاز است.

وی نبود قطعات موردنیاز، یک‌بار مصرف بودن بعضی از اقلام اندازه‌گیری، پراکندگی و کمبود مراکز کالیبراسیون را از دیگر مشکلات شرکت گاز ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان عنوان کرد: تصدی‌گری را باید رها کرده و بسیاری از مسائل جزئی در شرکت گاز را به بخش خصوص واگذار کنیم تا زمان بیشتری صرف رسیدگی به مسائل اصلی شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول