اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی:

ضریب خطا در معاملات دولتی خراسان جنوبی 5 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: ضریب خطا در معاملات دولتی این استان به پنج درصد رسیده است.

ضریب خطا در معاملات دولتی خراسان جنوبی 5 درصد است

علیرضا ستوده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه سازمان بازرسی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است، اظهار کرد: این مجموعه برای اجرای ماده 174 قانون اساسی در کشور تشکیل شد.

وی به وظایف سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای امور دو وظیفه اصلی این مجموعه است که به صورت برنامه‌های نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی به چگونگی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: بخشی از نظارت‌ها به صورت مستمر و برنامه‌ای انجام می‌شود که این نوع نظارت از سوی استان به این مجموعه پیشنهاد می‌شود.

ستوده ادامه داد:‌ برخی از نظارت‌ها به صورت موردی و در صورت شکایت مردم انجام می‌شود و برخی دیگر از نظارت‌ها به صورت فوق‌العاده است که از سوی سازمان بازرسی کشور ابلاغ می‌شود.

وی به اقدامات نظارتی این مجموعه در سال 90 اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته 37 مورد بازرسی مستمر و هشت مورد بازرسی موردی از مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی ادامه داد: ‌در پی نظارت‌های صورت گرفته 26 نفر متخلف از کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شناسایی که از این بین 12 نفر به عنوان متهم به دادسرای دیوان محاسبات کشور معرفی شدند و 9 نفر نیز به عنوان متهم به مراجع قضایی استان ارجاع داده شدند.

ستوده در مورد نظارت بر معاملات دولتی نیز گفت: در ابتدای برنامه چهارم ضریب سلامت در معاملات دولتی 60 درصد دارای خطا بوده است که با نظارت‌های صورت گرفته این میزان در سال 90 به پنج درصد خطا در این معاملات کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 90 کارشناسان این مجموعه در 295 مناقصه و مزایده حضور فیزیکی داشتند که 33 مورد از این مناقصات و مزایده‌ها تجدید شده است.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: سامانه ثبت شکایات مردمی در این مجموعه فعال است که در سال گذشته 415 مورد شکایت در این سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول