اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

پزشک خانواده طرحی در راستای عدالت‌محوری دولت است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان اردبیل گفت: طرح پزشک خانواده طرحی همسو با اهداف مقدس نظام اسلامی به ویژه تحقق شعار عدالت‌محوری دولت خدمتگزار است.

پزشک خانواده طرحی در راستای عدالت‌محوری دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان خلخال اظهار داشت: طرح پزشک خانواده به معنای واقعی عدالت حوزه درمان و بهداشت را مهیا می‌کند و زمینه برخورداری افراد جامعه را از خدمات مناسب و مطلوب بهداشتی، درمانی برقرار می‌کند.

وی تصریح کرد: اجرای موفق این طرح در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان نشان داد که مردم از اجرا و عملیاتی شدن نظام ارجاع رضایت دارند چراکه بخش عظیمی از هزینه‌های مازاد در این حوزه صرفه‌جویی شده و از اتلاف وقت نیز جلوگیری می‌شود.

پورفرضی خاطرنشان کرد: در همین راستا تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی و بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در اولویت قرار گرفته به طوریکه مصمم هستیم مراکز بهداشتی، مطب پزشکان و مراکز بستری را به عنوان زیرساخت اولیه اجرای این طرح تقویت کرده و توسعه ببخشیم.

این مسئول از تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان امام خلخال به ویژه بخش دیالیز خبر داد و اضافه کرد: با تجهیز بخش دیالیز سه دستگاه جدید به مجموعه فعلی افزوده می‌شود تا پاسخگویی به مردم منطقه را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: استاندارد استفاده از دستگاه‌های دیالیز در کشور به ازای هر چهار نفر بیمار دیالیزی یک دستگاه است که این سرانه در استان و شهر خلخال بالاست.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد:‌ هم‌اکنون در بیمارستان خلخال به ازای هر 36 بیمار هفت دستگاه دیالیز وجود دارد که این کمبود موجب بروز برخی مشکلات برای بیماران کلیوی شده که از مناطق روستایی به شهرها مراجعه می‌کنند.

پورفرضی در ادامه گفت: در آینده نزدیک با استفاده از راهکار جدید برای بیماران کلیوی و دیالیزی سعی می‌کنیم بیماران با استفاده از یک محلول در بدن و کلیه‌های خود در داخل منزل قادر به دیالیز بوده و از مراجعه مکرر آنها به مراکز درمانی و بیمارستانی جلوگیری کنیم.

در جریان این بازدید نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان امام خلخال با دلجویی از بیماران کلیوی بستری در بخش دیالیز، خواستار تأمین سه دستگاه جدید دیالیز برای این بیمارستان شد.

جلیل جعفری افزود: برخورداری از امکانات مطلوب و مناسب بهداشتی، درمانی حق مسلم مردم است و باید کمبودها و نواقص در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول