اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده در استان زنجان

539 هزار نفر زیر پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 539 هزار نفر در شهرهای استان با اجرای طرح پزشک خانواده زیر پوشش قرار می‌گیرند.

539 هزار نفر زیر پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد

رحیم سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای بالای 20 هزار نفر اظهار داشت: سرشماری از جمعیت چهار شهر زنجان، ابهر، خدابنده و خرم‌دره آغاز شده و به احتمال زیاد طی این هفته به پایان می‌رسد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعداد جمعیت زیر پوشش طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر گفت: در حال حاضر 482 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

قائم مقام وزیر در استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کلینیک سلامت روانی جامع‌نگر در زنجان افزود: از زمان آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ شماره تلفنی اعلام و به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان خواهد بود. طرح پزشک خانواده در سه سطح و مرحله به بیماران خدمات ارائه می‌کند.

سروری پایگاه سلامت را نخستین مرحله اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: در این پایگاه 17 کارشناس مستقر هستند که یکی از آنها روانشناس بالینی است.

وی استقرار روانشناس بالینی را در پایگاه پزشک خانواده در راستای بهبود بهداشت روان جامعه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ابتلای 20 درصد از مردم ایران به اختلالات روانی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز سلامت روان جامعه‌ نگر هم با ارائه خدمات مورد نیاز، بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعطیلی سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان و وضعیت بیماران نیازمند گفت: در حال حاضر در سطح استان زنجان چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن وجود دارد که می‌تواند به بیماران خدمات ارائه کند.

سروری تحریم‌ها را دلیل تاخیر به وجود آمده در ترمیم دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان عنوان کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده قطعه مورد نیاز  تهیه شده و این دستگاه به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان هم تعمیر نشود، دیگر دستگاه‌های موجود در سایر مراکز درمانی می‌توانند جوابگو باشند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول