اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

رمز ماندگاری شهدا درک حقیقت و معرفت باطنی بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد شخصیتی شاخص شهدا گفت: رمز ماندگاری شهدا درک حقیقت و معرفت باطنی بود.

رمز ماندگاری شهدا درک حقیقت و معرفت باطنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری صبح امروز در یادواره فرماندهان و یک‌هزار و 100 شهید شهرستان ملایر در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهر به مقام والای شهدا در قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: شهدا جز خدا ندیدند و در این راه نیز به مقام شامخ شهادت که بزرگ‌ترین مقام برای انسان‌ها است نائل آمدند.

وی با بیان اینکه شهدا دارایی‌های بزرگتری از مادیات داشتند، گفت: دارایی‌های شهدا معرفت و درک حقیقت و باطن پاکشان بود و این مهم رمز ماندگاری شهدا است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: وقتی از شهدا و واژه شهادت سخن به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت شجاعت و دلاوری می‌رود و سرچشمه همه این دلاوری‌ها و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران وفادارشان در کربلا بودند که شهدای انقلاب اسلامی نیز با استعانت از آنها در این راه بزرگ قدم گذاشتند.

وی در ادامه خطاب به جوانان گفت: آنچه امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند داشتن خصوصیاتی است که از معنویت و ایمان سرچشمه می‌گیرد و شهدای ما با این معنویت مایه دلخوشی امام زمان(عج) شدند و اگر بخواهیم نمره قبولی از امام زمان بگیریم باید از شهدا الگو پذیرفته و راهشان را ادامه دهیم.

ماندگاری در ادامه افزود: برای یاوری امام زمان(عج) باید شش کلاس را طی کنیم که شامل محبت به اهل بیت، دوست داشتن امام زمان(عج) به عنوان بهترین محبوب از بین محبوبان دیگر، دوستی با امام زمان(عج)، معرفت، اطاعت و تسلیم شدن، سبقت خوبی‌ها و طهارت در برابر ایشان است.

وی گناه و دوری از ائمه(ع) را ریشه همه مشکلات امروز دنیا خواند و تصریح کرد: برخی با انجام گناهان بزرگ به مشکلات اجتماع دامن می‌زنند.

استاد حوزه علمیه قم به وضعیت گرانی و مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: وضع گرانی به دلیل این است که برخی پول را زیاد دوست دارند.

وی در ادامه سخنانش عنوان داشت: وضع بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه نشان از این دارد که برخی افراد گناه را بر همه چیز ترجیح داده و بر انجام آن مبادرت می‌ورزند.

ماندگاری به مشکل طلاق به عنوان یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این آسیب بزرگ نشأت گرفته از خودخواهی و زیاده‌خواهی برخی افراد در جامعه است.

وی در ادامه عنوان داشت: اگر می‌خواهیم امام زمان را از خود راضی نگه داریم باید از اخلاق‌های بد و گناه دوری کنیم و به سوی انجام خوبی‌ها گام برداریم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری شهید بهشتی این بود که خود را با آنچه امام زمان می‌خواست هماهنگ کرد و هرگز از خود تعریف نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: وجود این شهدا مایه برکت و افتخار بزرگی برای شهرستان ملایر است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: شهیدان سیر و سلوک الهی و رسیدن به زندگی جاودانه را ترجیح دادند و با شناختن مسیر حقیقت در این راه قدم گذاشته و آن را بر زندگی دنیوی رجحان دادند و در این راه به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

مراد اسماعیلی با بیان اینکه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با اراده راسخ از مرزهای کشور دفاع کردند، ابراز داشت: در این هشت سال جنگ تحمیلی عده‌ای به شهادت رسیدند، عده‌ای دیگر جانباز و عده‌ای نیز بعد از رشادت‌هایشان به آغوش خانواده‌ بازگشتند.

وی رشادت و تزکیه نفس شهدا را بی‌نظیر و مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: رسیدن به مقام شهادت حاصل شب‌زنده‌داری‌ها، تواضع و فروتنی آنها بود که عاقبت رسیدن به مقام والای شهادت و قرب الهی را برای آنها به ارمغان آورد. 

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: برگزاری یادواره‌ها یاد عظمت انسان‌هایی است که عروجشان آسمانی بود و تا ابد جاودانه‌اند و همه ما به شفاعتشان نیازمندیم.

وی شهدای انقلاب اسلامی را پیرو راه امام حسین(ع) و سربازان مخلص امام راحل خواند و گفت: آنان در مصاف حق علیه باطل عاشقانه جنگیدند و به آرمان‌های الهی دست یافتند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول