اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه‌شعبان صورت می‌گیرد

اجرایی‌شدن فاز نخست طرح پزشک خانواده در جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرایی‌شدن فاز نخست طرح پزشک خانواده شهری همزمان با نیمه شعبان در این شهرستان خبر داد.

اجرایی‌شدن فاز نخست طرح پزشک خانواده در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدکاظم تدین بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده شهری در سطح کشور حدود 120 هزار نفر جمعیت شهری جهرم زیرپوشش پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به برنامه‌های بهداشتی این دانشگاه افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری جزو اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال جاری است.

وی ضمن بررسی اثرات طرح پزشک خانواده روستایی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده از سال 84 در روستاها اجرایی شد و اجرای آن برکات فراوانی از جمله مقیم‌شدن پزشکان در مناطق دورافتاده روستایی را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ایجاد نظام ارجاع و نظام‌مند بودن سطح‌بندی خدمات را از اهداف طرح پزشک خانواده شهری عنوان کرد و گفت: توزیع عادلانه سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم و هدایت خانواده‌ها در مسیر مشخص سلامت از دیگر اهداف طرح پزشک خانواده شهری به شمار می‌رود.

تدین تقویت رویکرد پیشگیرانه و تشخیص زودرس بیماری‌ها و دسترسی عادلانه به خدمات، تشکیل پرونده الکترونیک برای مناطق شهری، کاهش هزینه‌های غیرضروری سلامت، افزایش پوشش خدمات بیمه‌ای و جلب مشارکت بخش خصوصی را از جمله اهداف طرح اجرای پزشک خانواده شهری ذکر کرد.

وی به عملکرد کمیته‌های ستاد اجرایی پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: کمیته‌های مختلف مورد نیاز در معاونت بهداشتی تشکیل شده است و آموزش‌هایی نیز طبق برنامه عملیاتی برای آن‌ها تدوین شده که به تدریج انجام می‌شود، همچنین در این راستا اطلاع‌رسانی به مردم نیز‌ آغاز شده است.

این مسئول نقش پزشک خانواده را نقشی سلامت‌محور عنوان کرد و گفت: پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقای سلامت مردم بوده و نگاه درمانی تنها بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: از نیمه شعبان و به میمنت میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) ویزیت پایه مردم در طرح پزشک خانواده در سطح شهر جهرم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول