اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فراموشی فرهنگ مقاومت، بزرگ‌ترین آفت انقلاب‌های مردمی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس "گره زدن سپاه و بسیج با یکدیگر" را یک خرمندی تاریخی عنوان کرد و گفت: فراموشی فرهنگ مقاومت در جامعه بزرگ‌ترین آفت انقلاب‌های مردمی است.

فراموشی فرهنگ مقاومت، بزرگ‌ترین آفت انقلاب‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در نشستی با موضوعیت روز پاسدار و اعیاد شعبانیه با اشاره به میلاد فرخنده امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: ایام مبارک شعبانیه فرصتی برای گسترش نشاط و برکت‌مندی در جامعه است و باید از این فرصت بزرگ در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

وی گفت: میلاد امام سوم شیعیان که نماد ایثارگری و استقامت در تاریخ اسلام است، روز پاسدار نام نهاده شده و به واقع می‌توان گفت که هیچ مناسبت دیگری نمی‌توانست پیوندی این‌چنین با ارزش و معنوی متناسب با شأن نیروی مردمی و مومنی به نام سپاه برقرار کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از سپاه به عنوان یادگار امام راحل و میراث انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: هر نیرویی که بتواند در پیوند با ملت از منیت‌ها گذشته و در راستای خدمت بی‌منت به مردم گام بردارد در تاریخ جاودانه می‌شود و باید هوشمندی امام در گره زدن سپاه و بسیج با یکدیگر را یک خرمندی تاریخی در طول دوران مختلف تاریخ ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز جانباز را نیز به این "افتخارآفرینان همیشگی وطن اسلامی" تبریک گفت و افزود: جانبازی در راه حق یک افتخار عظیم به‌ شمار می‌رود اما آنچه که بسیار مهم است این است که باقی‌ماندگان از روزهای دفاع مقدس باید در زنده نگه‌داشتن این ارزش به همانند جنس ایثاری که در راه حق کردند، هم‌چنان در میدان باقی بمانند.

نماینده شهرستان مرزی و جنوبی بندرعباس با اشاره به "رسالت بزرگی که بر دوش دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور برای گرامیداشت یاد شهدا و خاطره آنان و پاسداشت حماسه ایثارگران" قرار دارد، گفت: فراموشی فرهنگ مقاومت به استیلای جریان مخرب اشرافی‌گری و تجمل‌نشینی در جامعه منتهی می‌شود و این بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند یک انقلاب متکی به مردم را تهدید کند، بنابراین باید سعی کرد تا با یادآوری مداوم رسالت‌های مختلفی که بر دوش هر کدام از ما قرار دارد، از این آفت دوری جست و به واسطه خوی مردمی بودن توأم با عقلانیت و خردورزی کشور را به سوی پیشرفت و توسعه فراگیر سوق داد و راهی را پی‌گیری کرد که شهدا و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس برای آن گوشه‌ای از عمر خویش و یا بخشی از جسم خود را فدا کردند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول