اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت:

خراسان‌شمالی به 500 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی تاکید کرد: این استان دست کم به 500 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد.

خراسان‌شمالی به 500 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد عطاالله قادری عصر امروز در نشست با پیمانکاران بخش راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: این در شرایطی بوده که این استان صرفاً از 100 کیلومتر بزرگراه برخوردار است.

وی افزود: البته پروژه‌های راه‌سازی برای افزایش بزرگراه‌ها در خراسان‌شمالی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با بیان اینکه توسعه راه‌های استان از اولویت‌های خراسان‌شمالی است، افزود: هم‌اکنون حدود نیمی از اعتبارات استان در بخش راه و شهرسازی است.

وی راه‌های روستایی در استان را با عقب‌ماندگی نسبت به میانگین کشوری برشمرد و افزود: هم‌اکنون خراسان‌شمالی در بخش راه روستایی رتبه 23 را در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی هم در این نشست حمایت از پیمانکاران بومی را از رویکردهای استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت از این پیمانکاران استان سطح پیمانکاران بومی ارتقا یابد.

احمدرضا عفتی اضافه کرد: البته باید در کنار این اولویت پیمانکاران بومی نیز بتوانند توقعات استان را برای اجرای پروژه‌ها فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: هدف ما با این رویکرد این بوده تا سطح کار پیمانکاران بومی که این استان در مراحل سازندگی قرار داشته افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از 4300 کیلومتر راه روستایی در خراسان‌شمالی تنها 1800 کیلومتر آسفالت است، گفت: از این رو همه پیمانکاران دست به دست هم داده و تلاش کنند تا علاوه بر توسعه شاخص‌ها به کیفت پروژه نیز بیش از پیش توجه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه مشکلات پیمانکاران نیز برای مدیران پذیرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به نوسان قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر از این رو پروژه‌ها بر اساس فهرست بهای جدید داده شده و تعدیل شامل حال این پروژه‌ها خواهد شد.

عفتی همچنین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در خراسان‌شمالی را به عنوان یک برنامه مهم در استان برشمرد و گفت: بر همین اساس از تعریف پروژه‌های جدید تا حد امکان پرهیز تا پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

عفتی همچنین پروژه راه ارتباطی شیروان به اسفراین را از برنامه‌های مهم استان برشمرد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

به گزارش فارس نشست پیمانکاران راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در سالن اجتماعات اداره‌کل حمل و نقل استان برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول