اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید استاندار خراسان‌شمالی از اجرای پروژه بزرگراه بجنورد گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از روند اجرای پروژه باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان بازدید کرد.

بازدید استاندار خراسان‌شمالی از اجرای پروژه بزرگراه بجنورد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز به اتفاق ثروتی نماینده شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم  و شماری از مدیران از اجرای این پروژه که در طرح مهر ماندگار قرار دارد، بازدید به عمل آورد. 

این پروژه در قالب چهار قطعه مجموعاً به طول 140 کیلومتر در حال اجرا بوده و دولت تلاش دارد تا دست کم دو قطعه از آن را تا پایان دولت دهم به اتمام برساند.

بر اساس آمار رسمی سالانه 15 میلیون نفر از این محور که از محورهای پرتردد کشور بود، گذر می‌کنند.

به گزارش فارس استاندار خراسان‌شمالی همچنین به همراه شماری از مدیران از مزرعه پرورش اسب ترکمن در مانه و سملقان بازدید کرد.

مدیر پرورش‌دهنده اسب اصیل ترکمن درمانه و سملقان در جریان این بازدید توضیح داد: 80 رأس در این مزرعه پرورش داده شده که اسب‌های یاد شده دارای دو تیره یموت و آخال تکه است.

حمیدرضا صالحی همچنین  از صدور نخستین گذرنامه برای صادرات اسب طی 150 سال گذشته برای صادرات به این مجموعه خبر داد.

این پرورش‌دهنده اسب اصیل ترکمن گفت: هم اکنون بازار بسیار خوب خارجی برای صادرات اسب از این استان وجود دارد.

وی در عین حال برخی محدودیت‌ها نسبت به صادرات اسب از کشور به خارج به خاطر تحریم‌ها را برشمرد و گفت:‌ البته پیگیری‌های خوبی برای رفع موانع در حال انجام است که امید می‌رود در آینده نزدیک صادرات اسب از خراسان‌شمالی تحقق یابد.

صالحی با اشاره به تقاضاهای زیادی که برای واردات اسب از این مزرعه پرورش اسب در کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، افزود: قیمت‌های اسب متفاوت بوده و از کره اسب 10 هزار دلاری آغاز و تا 100 هزار دلار متغیر است.

وی با  اشاره به اینکه طی 15 سال فعالیت در عرصه پرورش اسب اصیل ترکمن کمترین مشکل را داشته‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه خراسان‌شمالی با برخورداری از مواهب طبیعی و طبیعت بکر، زمینه را برای آزادسازی اسب‌ها برای چرا و زاد و ولد بدون عارضه بیماری فراهم کرده است.

این پرورش‌دهنده اسب اصیل ترکمن در خراسان‌شمالی با بیان اینکه امنیت بالایی در استان وجود داشته که سبب شده تا فعالیت این مزرعه بدون هیچ‌گونه مشکلی ادامه داشته باشد، گفت: تمام اسب‌های این مزرعه بیمه بوده و هیچ‌گونه مشکلی برای پرورش وجود ندارد.

استاندار خراسان‌شمالی  نیز طی سخنان اظهار کرد: این مرکز می‌تواند سالانه بیش از 150 رأس اسب اصیل ترکمن را صادر نماید و ارز‌آوری خوبی برای استان رقم بزند.

شفقت اضافه کرد: مراکز فرهنگی،رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در معرفی این مجموعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول